Recenze mulpHia - Wartorn

mulpHia WartornJak si český projekt mulpHia poradil s novou deskou Wartorn? Čtěte recenzi Pavla Zelinky.

mulpHia - Wartorn
Vydal: Advoxya rec. (www.advoxya-records.com)

Domácí projekt Richarda Viduny mulpHia je trochu zapomenutou součástí domácí tvrdě elektronické scény. Nejen, že má sídlo v „detašované“ Kutné Hoře, ale i svou orientací se obrací spíše na zahraniční posluchače. Už třetí album Wartorn, vyšlé u ruského labelu Advoxya records, má znovu jednotnou dějovou linii, rozehrávající příběh o poslední skupince 50 vojáků, kteří se během intergalaktické války snaží zachránit matičku Zemi. Po hudební stránce máme co do činění s oldschoolovým EBM, které nás zavede do zlatého věku tvrdé elektroniky přelomu 80. a 90. let. Skinny Puppy si podávají ruku s Placebo Effect nebo starými Armageddon Dildos. Svižné skladby většinou netrpí neexistencí silného melodického „riffu“ a ani nadprůměrná produkce celkového snažení neubírá bodové hodnocení. Výjimkou je pouze ironický úšklebek AntiPOP, který se naváží do současné EBM produkce, která je pouze mírně zakamuflovanou nepovedenou trance muzikou spotřebního typu.

Je škoda, že tak dobrý domácí projekt v poslední době nefunguje také na živé bázi (pracovní vytížení), protože kapelu podobného typu domácí scéna poměrně postrádá. Podle rozhovoru, který s Richardem provedl portál Side-Line, to ale není navždy, a krom trochu modifikované živé produkce má autor v rukávu ještě nový projekt Necrobit, který bude šířit EBM s tvrdými kytarami. Navíc Wartorn je prý pouze nakousnutý začátek temného příběhu, takže se osobně neobávám, že bychom se s projektem mulpHia v budoucnu nesetkali.

70%