Recenze The Dead End Guys - Welcome the Darkness

welcome_the_darkness_ilustrHorrorpunková pětice The Dead End Guys  z Bádenska-Württemberska doposud patřila za další z nepřeberného množství evropských kopírek americké legendy Misfits. S jejich letošní novinkou se ale konečně vymanili ze slepých konců a vydali se cestou vlastního, nečekaně obtěžkaného zvuku.

The Dead End Guys – Welcome the Darkness
Vydal:
Fiendforce Records
K recenzi poskytl: Maximum Underground

Na čtyři roky staré vystoupení v Praze, kde tou dobou neznámí horrorpunkeři The Dead End Guys předskakovali kalifornskému headlinerovi Cinema Strange, zůstávají v paměti poměrně hořké vzpomínky. Na mizerně nazvučené podium s absencí (tenkrát jediné) kytary naběhl manažerem vyhypovaný kvartet v kostlivčích oblečcích a odehrál jeden z nejubožejších coverů na „Die, Die My Darling“, který za více než dvacet let existence tenhle misfiťácký hit kdy zažil.

Od debutového EPčka „Among the Dead“ ale uplynuly tři roky, kapela přibrala druhou kytaru, kostlivčí hábity vyměnila za grungeové flanelky, zhutněla zvuk a udělala maximum pro to, aby se vymanila z nálepky „neoficiální Misfits revival“. S deskou „Welcome the Darkness“ se jim to zdařilo na výbornou, ovšem za cenu několika dalších nálepek.

welcome_the_darkness

Ačkoliv symbolické třináctce skladeb nechybí proslulá horrorpunková nadsázka čitelná už z názvu skladeb jako „Randezvous with a ghoul“ nebo „Hells to come“, vypilovaným zvukem a namnoženými kytarami deska spíše koketuje s mainstreamovou vlnou amerického neo punku mixnutého obtěžkanými nu metalovými riffy, tolik populárními na přelomu století. Dokonce i zpěv Larse Vegase, na předchozí studiovce ještě tolik kopírujícího Danzigův melodický styl, se posouvá do úplně nových poloh. Nejlépe srovnatelných snad s boomem uječených horor´n´rollových kapel, který ve Státech odstartovaly superstars typu Wednesday 13. Očekávat nějaké velké invence nebo sondu do současných německých kytarovek od nových The Dead End Guys tedy rozhodně nemůžeme, ale otázkou zůstává, nakolik je to chyba. A kdo by přeci jen toužil po nějakém tom vtisku národní identity, je tu pro něj na čtvrté stopě nachystaný všeříkající track „Against the Reich“.

„Welcome the Darkness“ jako uvítání do nové fáze kapely, provázené zbrusu novým zvukovým charakterem, funguje dobře. Jak ale bude na základnu fanoušků tradičního spooky-punku fungovat metalem zbytnělá basa, technická dvojšlapka a riffy vykradené z thrashových vzorů ukáže teprve čas. A především pak schopnost postprodukcí vypilované aranže obstojně odehrát naživo.

Hodnocení: 70%