Recenze Nitzer Ebb - Industrial Complex / Raoul Sinier - Tremens Industry

RaoulnitzerNa aktuální desky Nitzer Ebb a Raoula Siniera se podíval Pavel Zelinka.

Nitzer Ebb - Industrial Complex
Vydal: Major Rec.

Když před čtyřmi roky potěšili angličtí pionýři industriálního tvrdě elektronického tanečna Nitzer Ebb své fanoušky jednorázovým turné, ani oni sami netušili, že probudili spící monstrum, které se náhle mělo, především díky obrovské vlně zájmu posluchačů, tak živě k světu. Potvrzením definitivního návratu je nejen turné s Depeche Mode, ale hlavně čerstvé řadové album "Industrial Complex". První po patnácti letech. Sama kapela se netají, že při tvorbě nových skladeb se vrátila pro inspiraci až do poloviny 80. let. Tedy žádné velké melodické emoce, natož koketérie s rockem jako na albu "Big Hit".

Nová deska je o strohých rytmech, jednoduchých sekvencerových linkách a úderných sloganech. Je zajímavé, že přejatý model stařičkých D.A.F. nejen nezestárnul, ale přijal zajímavé paralely například s Rage Against The Machine ("Payroll"), ale na druhé straně v civilnější "Hit You Back" se salónními anarchisty Primal Scream. Povedený striktní návrat se spoustou občerstvujících odboček v podobě hostování Martina Gorea z Depeche Mode nebo haldou akustických instrumentů z baladách "Going Away" nebo "I Am Undone".

Nitzer Ebb - Industrial Complex

Raoul Sinier - Tremens Industry

Vydal: Ad Noiseam

Multitalent z Paříže Raoul Sinier přichystal svoje nejpřístupnější, celkem čtvrté řadové album, obohacené navíc o dvě nazpívané skladby. Znovu se zde střetává řezavá a chladná elektronika s hip hopovým houpáním, ostrými breakoreovými střihy a temnými odstíny IDM poslechové syntetiky. Album je navíc doplněno o přiložené DVDčko s šestnácti plnohodnotnými autorskými videi (některými kreslenými, jinými hranými nebo vytvořenými v 3D animaci) a dalšími bonusy, které jsou nejen ukázkou všestranné originality autora, ale také sbírkou vlastních černých můr kombinovaných s jemně dávkovaným černým humorem.

Hodnocení 70%

raoulsinier_it