Nezbývá než souhlasit s každou ze tří recenzí. I mé hodnocení alba by se točilo někde kolem 50% Asi se někomu bude zdát divné, že člověk, který na albu nahrával klávesy, bude psát v podstatě negativně na samotné album. Tak to ale někdy v životě bývá, že člověk musí přijímat i to, tak trochu nehezké, a ne jen plácání po rameni. Věřím, že mi to Jindra a další, co na albu mají svůj díl, prominou a že po čase, až budou mít tu placku naposlouchanou, sami řeknou ,,Ano tohle šlo udělat lépe a tomu jsem mohl věnovat více času." Pokusím se to nacpat do několika řádků a neprobírat píseň po písni, protože na to bych potřeboval více prostoru. Začnu bookletem. Ta věc mě dostala. Když jsem ho viděl, tak jsem byl nadšen grafikou, nápadem a celkový dojem z boxu a bookletu byl prostě... Takhle má vypadat profi album. Opravdu dobře odvedená práce. Kámen úrazu je ale na CD samotném. S tou krabičkou si zákazník, fanoušek nebo zvědavec kupuje hlavně tu desku. V první řadě mě zarazil výsledný sound, který je nekompaktní a míchačka je prostě ,,sorry,, odfláknutá. Je mi líto bicích a basy. Špatně stažené. Tipuji vzorkování na 44,100 kHz a hloubku na 16 Bitů. Dnes se ale už běžně používá 48 000 kHz vzorkováno na 24 Bit a výše. Určitě hodně lidí namítne, že se to pak stejně převádí na 44,1 v 16 Bit, ale jde tu o vstupní vzorkování, na kterém hodně záleží. Věřím, že kdyby se věnovalo více času jenom stažení škopků a basy, výsledný sound by vypadal jinak (lépe) Co se týče kytar, nechci to extra hodnotit. Jsou tam zajímavé momenty, ale i věci, které mi vadí. Třeba kytarové sólo v Arbiter El... (strašně se mele s doprovodem akustické kytary) KLÁVESY: I já sám dnes slyším, co je špatně a co bych příště udělal jinak a lépe. To je ale normální posun u každého, kdo něco tvoří. Je hodně věcí, které by měla kapela probrat ve studiu, když se tvoří album. Problém vzniká, když jeden nahrává klávesy doma, aniž by znal bubeníka, zpěváka, kytaristu a podobným způsobem se ,,roubují,, další nástroje. Kapela se musí sejít ve studiu, nahrávat společně i když třeba každou stopu zvlášť, konzultovat společně každou maličkost, vožrat se spolu (to dělá někdy taky hodně) a hlavně pak míchat nahrávku s odstupem času, za účasti všech muzikantů a mastering dělat třeba v úplně jiném studiu s jiným zvukařem. Každý z těch lidí, co se na desce podílí, má totiž nějaké zkušenosti a každý může být přínosem. Tohle je můj názor, jak se dělá hudební album. Určitě to ale nemyslím zle a když s někým dělám muziku, tak to je asi z nějakého důvodu. Určitě si vážím každého člověka, který dělá nějaké umění, sport atd. To je přece důležité, nějak naplnit život. Hodně málo souhlasím s recenzenty, ale tito tři kluci vědi o čem píší. Teď už jen budu doufat, že nemám o pár nepřátel víc a když jo, tak mě třeba setřete. Je tady mé plné jméno, mail a odkaz na BZ. S pozdravem Zdeněk.
Nezbývá než souhlasit s každou ze tří recenzí. I mé hodnocení alba by se točilo někde kolem 50%
Asi se někomu bude zdát divné, že člověk, který na albu nahrával klávesy, bude psát v podstatě negativně na samotné album. Tak to ale někdy v životě bývá, že člověk musí přijímat i to, tak trochu nehezké, a ne jen plácání po rameni. Věřím, že mi to Jindra a další, co na albu mají svůj díl, prominou a že po čase, až budou mít tu placku naposlouchanou, sami řeknou ,,Ano tohle šlo udělat lépe a tomu jsem mohl věnovat více času."
Pokusím se to nacpat do několika řádků a neprobírat píseň po písni, protože na to bych potřeboval více prostoru.
Začnu bookletem. Ta věc mě dostala. Když jsem ho viděl, tak jsem byl nadšen grafikou, nápadem a celkový dojem z boxu a bookletu byl prostě... Takhle má vypadat profi album. Opravdu dobře odvedená práce. Kámen úrazu je ale na CD samotném. S tou krabičkou si zákazník, fanoušek nebo zvědavec kupuje hlavně tu desku. V první řadě mě zarazil výsledný sound, který je nekompaktní a míchačka je prostě ,,sorry,, odfláknutá.
Je mi líto bicích a basy. Špatně stažené. Tipuji vzorkování na 44,100 kHz a hloubku na 16 Bitů. Dnes se ale už běžně používá 48 000 kHz
vzorkováno na 24 Bit a výše. Určitě hodně lidí namítne, že se to pak stejně převádí na 44,1 v 16 Bit, ale jde tu o vstupní vzorkování, na kterém hodně záleží. Věřím, že kdyby se věnovalo více času jenom stažení škopků a basy, výsledný sound by vypadal jinak (lépe)
Co se týče kytar, nechci to extra hodnotit. Jsou tam zajímavé momenty, ale i věci, které mi vadí. Třeba kytarové sólo v Arbiter El...
(strašně se mele s doprovodem akustické kytary)
KLÁVESY: I já sám dnes slyším, co je špatně a co bych příště udělal jinak a lépe. To je ale normální posun u každého, kdo něco tvoří.
Je hodně věcí, které by měla kapela probrat ve studiu, když se tvoří album. Problém vzniká, když jeden nahrává klávesy doma, aniž by znal bubeníka, zpěváka, kytaristu a podobným způsobem se ,,roubují,, další nástroje. Kapela se musí sejít ve studiu, nahrávat společně i když třeba každou stopu zvlášť, konzultovat společně každou maličkost, vožrat se spolu (to dělá někdy taky hodně) a hlavně pak míchat nahrávku s odstupem času, za účasti všech muzikantů a mastering dělat třeba v úplně jiném studiu s jiným zvukařem. Každý z těch lidí, co se na desce podílí, má totiž nějaké zkušenosti a každý může být přínosem.
Tohle je můj názor, jak se dělá hudební album. Určitě to ale nemyslím zle a když s někým dělám muziku, tak to je asi z nějakého důvodu. Určitě si vážím každého člověka, který dělá nějaké umění, sport atd. To je přece důležité, nějak naplnit život.
Hodně málo souhlasím s recenzenty, ale tito tři kluci vědi o čem píší.
Teď už jen budu doufat, že nemám o pár nepřátel víc a když jo, tak mě třeba setřete. Je tady mé plné jméno, mail a odkaz na BZ.
S pozdravem Zdeněk.