Tento víkend zakončí Audiotrauma label oficiálně svou činnost pátým ročníkem festivalu, který proběhne v páte 6. března a v sobotu 7. března 2020 v pražském klubu Storm. Bylo na čase krátce vyzpovídat Syco Coeffica, který Audiotrauma aktivity táhne od roku 2002.
AHOJ SYCO, JAK SE MÁŠ?
Ahoj, jsem v pohodě. Těším se na příjezd do Prahy za pár dní.
NEJPRVE MI NĚCO PROZRAĎ O TVÉM VZTAHU K ČESKÉ REPUBLICE?
Nejsi první, kdo se mě na to ptá. Musím přiznat, že se jedná o opravdovou lásku mezi mnou, labelem a Vaší zemí. Zdejší alternativní publikum je opravdu úžasné a samotná země je krásná, se zvláštní atmosférou, kterou dnes ve Francii nenajdeš...
JAK SE STALO, ŽE VYDAVATELSTVÍ Z FRANCIE ZAČALO ORGANIZOVAT VLASTNÍ FESTIVAL V PRAZE?
To je dobrá otázka. Za všechno může jeden muž: můj přítel Michal (který hraje v M.A.C of Mad). Potkal jsem ho v Olomouci v rámci Moravského industriálního festivalu. Tenhle chlápek je prostě jednou z nejlepších persón, jakou jsem kdy potkal…
Na začátku jsme mluvili o všem možném. O hudbě, cestování atd. Po několika společných koncertech (Chrysalide a M.A.C of Mad) se zrodil nápad na festival v Praze.
PŘED AUDIOTRAUMA FESTEM JSI TAKÉ ORGANIZOVAL NOXIOUS ART FESTIVAL V PAŘÍŽI. JAK ODLIŠNÝ JE AUDIOTRAUMA FEST OD TVÝCH PŘEDCHOZÍCH FESTIVALŮ, KTERÉ JSI POŘÁDAL VE FRANCII?
Máš pravdu. Noxious Art Fest byl na naší scéně legendárním festivalem. První ročníky v roce 2004 a 2005 byly naprosto šílené. Pokaždé na nich vystoupilo 70 živých kapel a projektů během 48 hodin. A to vše pro publikum čítající cca 1 000 návštěvníků z celé Evropy. Po dvou ročnících jsme se rozhodli udělat nějaký nepořádek v našem hlavním městě a zde pokračovali v naší noisové invazi. Po 5. ročníku jsme festival uložili k ledu, protože to organizovat podobnou událost v Paříži začalo být čím dál složitější a nákladnější.
A pokud se ptáš na podobnost mezi Noxious Art a audiotrauma festem, tak moc společného neměly. Francouzský festival podporoval primárně domácí projekty tvořící rytmickou hlukovou hudbu a industrial, Zatímco audiotrauma fest byl od začátku akcí podporující sebe sama a naše vlastní umělce.
PRVNÍ ROČNÍK AUDIOTRAUMA FESTU PROBĚHL V ROCE 2015. JAKÁ BYLA NEJVĚTŠÍ VÝZVA HISTORIE FESTIVALU?
Upřímně řečeno, největším problémem jsou po celou dobu peníze a stres, který s finanční stránkou festivalu souvisí. Zbytek je čisté potěšení.
MŮŽEŠ ODHALIT SESTAVU VYSTUPUJÍCÍCH LETOŠNÍHO VYDÁNÍ AUDIOTRAUMA FESTU?
Nechci psát o všech 13 live aktech, ale jen upozorňuji na E.S.A., Dive, Moann Exis, Imminent nebo Bolehlav... ale celý festivalový program je doufám velmi kvalitní, Jak živé projekty, tak DJové. Co doporučuji návštěvníkům je naposlouchat vystupující jména předtím, než se vypravíte do klubu.
NA JAKÝ PROJEKT SE OSOBNĚ TĚŠÍŠ NEJVÍC?
Na naší první velké párty, kterou jsme uspořádali v roce 2002, zahrál jako host Imminent... takže kruh se letos hezky uzavírá.
CO POVAŽUJETE ZA NEJVĚTŠÍ ÚSPĚCH FESTIVALU? NA JAKÝ PROJEKT, KTERÝ JSI DOVEZL DO PRAHY, JSI NEJVÍC HRDÝ?
Těžko říct. Mám rád všechny kapely, které jsme na festival pozvali. Navíc 80% vystupujících na předchozích ročnících byly kapely audiotrauma labelu.... Jsem na všechny stále hrdý.
NAOPAK, JE NĚJAKÝ PROJEKT NEBO KAPELA, KTEROU JSI CHTĚL MÍT NA ROZPISU FESTIVAL, ALE NIKDY K TOMU NEDOŠLO?
Snažil jsem se do Prahy na letošní rok zlákat Imperial Black Unit. Bohužel jejich koncert nešlo uskutečnit. Miluji jejich sound.
POKUD TOMU DOBŘE ROZUMÍM, LETOŠNÍ ROČNÍK FESTIVALU JE POSLEDNÍ? PROČ?
Protože se cítím velmi unavený. Končím vydavatelstvím. Po letech cítím příliš mnoho stresu z vedení labelu. Je to v současné dobře po finanční stránce výrazně riziková záležitost, Všechny tyto faktory mě pomalu zabíjí. Také organizovat alternativní festival je něco jako hrát ruskou ruletu. Pořádám festivaly 20 let a po letech potřebuji v životě trochu klidu. Vím, že budu litovat všech těch krásných okamžiků, které mě plavou mezi prsty, ale nemůžu jinak. Cítím se opravdu vysosaný ...
JAK TO TEDY VYPADÁ S LABELEM? VIDÍM, ŽE ZDE ČERSTVĚ VYCHÁZÍ NOVÉ DESKY HINTERWELT A 2KILOS & MORE ....
Vydám ještě jednu nebo dva další fyzické nosiče, abych dostál plánům, které jsem si vytyčil v loňském roce a pak zavřu krám. Vést label v roce 2020 je více než komplikované. Přináší to čím dál více práce a menšící se příjmy. Jsem hrdý na to, co se nám všem podařilo dosáhnout. Ale jak se říká, co jednou začne, musí i skončit.
A CO BUDOUCÍ PLÁNY S CHRYSALIDE?
Dobrá otázka. Tento rok se mě na budoucnost kapely někdo zeptal už nejméně 50krát. Abych byl upřímný, nevím. Potřebujeme zásadnější impulz, abychom mohli dál pokračovat...
MOTTO AUDIOTRAUMOVÉHO LABELU JE „VŠECHNO ZAČÍNÁ TRAUMATEM“. JAK TO ALE KONČÍ?
Traumatem samozřejmě!!! Tak se připojte k nám a přijďte s námi do Prahy oslavit konec audiotrauma příběhu!!!
JAKÉ JSOU TVÉ BUDOUCÍ PLÁNY? MAJÍ I NĚCO SPOLEČNÉHO S HUDBOU?
Uvidíme. Potřebuji si odpočinout ... Noise bude vždy někde uvnitř mě, takže kdo ví, co se v budoucnu stane.
Komentáře
I cry, I wish you a lot of strength Syco...
Audiotraumu máme za sebou a už teď mi ten festival chybí, už nejni na co se těšit příští rok, Bylo to naprosto skvělí a těžko se tato vyjímečná dvoudení akce bude něčím nahrazovat (myslim u nás v Čechách). Lidi, pořadatelé i muzikanti byli výborný a všichni dohromady tvořily parádní nezapomenutelnou atmosféru. S tim pos..ným koronavirem to taky vyšlo jen tak tak, ale klaplo to. Obrovskej dík patří celímu Audiotrauma týmu. Budu čekat a tiše doufat že se ještě stane zázrak a najednou se na stránkách Audiotraumy objeví novej line up na další akci, nebyl by to první ani poslední evropskej festival tohoto ražení, co si dal pauzu. Syco stay hard! Thank you so much!
Přidat komentář
Vzhledem ke zvýšenému množství spamu je diskuse moderována. Schválení vašeho komentáře může trvat až 48 hodin.