Recenze The Devil And The Universe - :Imprint Daath:

The_Devil_And_The_Universe_-_Imprint_Daath_Cover_cropJeště předtím, než nás Ashley Dayour, předák Whispers In The Shadow, znovu poctí svojí koncertní návštěvou, pojďme se podrobně podívat pod pokličku jeho nového projektu The Devil And The Universe.

 

 

 

 

 

THE DEVIL AND THE UNIVERSE - :Imprint Daath:
Vydavatel: [aufnahme + wiedergabe]

Duchovní hledačství v temných koutech a žánrová neukotvenost. To jsou hnací motory, které Ashleyho Dayoura dotlačily vedle agilního gothicrockování s Whispers in The Shadow a gothicmetlení s Coda Divine až k založení dalšího projektu
The Devil And The Universe. Jedná se v případě tohoto oddenku o honění hypeu čerstvé cold wave vlny? Kdepak. Poslechněte si loňskou, prozatím poslední řadovku Whispers, vložte poté do přehravače „:Imprint Daath:“ a spojnice mezi oběma nosiči začnou nabíhat od prvních taktů. A i kdyby tu jistá kalkulace se současnými nejmodernějšími trendy byla, Ashley je přebírá a upravuje se svým parťákem Davidem Pfisterem po svém.

Jak už jsem řekl, spojnice mezi poslední deskou WITS a
The Devil And The Universe jsou nepřeslechnutelné. Stejně jako na „The Rites Of Passage“, tak i na dlouhohrajícím debutu The Devil prosakuje frontmanova láska k Dead Can Dance, temné elektronice obecně a hypnotickým atmosférám od statického ambientu až tanečním extázím. Zatímco u Whispers jsou tyto momenty pouze zpestřením jinak jasně kytarové pětice, zvuk TDATU je na elektronice, orientálních samplech a tribální rytmice postaven. Instrumentální deska tak nemá daleko ani This Morn’ Omina, starším deskám Delerium, tak třeba mnohem jemnějšímu projektu Arcana.


 
The Devil And The Universe - Nod

 

Je poznat, že Ashley si užívá momentu, kdy nejsou skladby The Devil And The Universe svázány klasickým písňovým schématem. Atmosféru kompozic staví pomalu a dociluje velmi imaginativních nálad. Ne nadarmo se v rozhovoru, který si zítra zde počtete, rozhovořil o své lásce k filmům. Pokaždé si ale bere za základní materiál něco jiného. Jednou etnické perkuse, podruhé cimbál, potřetí syntetické tepání a jednou dokonce kvílející elektrická kytara.

Podobně uvažující Porl King (ex-Rosetta Stone, miserylab) se svým projektem In Death It Ends využívá jako vždy pouze dva vzorce, které ale dovádí k naprosté dokonalosti. Ashley svůj rukopis rozhodil, možná i díky netradiční technice skládání (znovu více v zítřejším rozhovoru) mnohem šiře a díky tomu má kam, na rozdíl od Porla, kam v budoucnu pokračovat. Celý projekt, zahalený tajemnými vizuály, až tak ponuře nakonec nezní. A nutno, možná s překvapením poznamenat, že k dobru věci.

I nový projekt „malého velkého muže“ dokázal, že zanícení, které mi přijde podobné jako u elektronika Daniela Myera, udržuje jeho hudbu na velmi vysoké úrovni. Debutová deska „:Imprint Daath:“ projektu
The Devil And The Universe je toho jasným důkazem.

Hodnocení: 80%



The Devil & The Universe - :Imprint Daath:

mohlo by vás také zajímat

Přidat komentář