Linea Aspera a Dmitrievna, report z Kasárna Karlín

Arpeggia synťáků rozvibrovala garáže Kasárna Karlín.

Linea Aspera, duo složené z Ryana Ambdridge a Alison Lewis asi není třeba čtenářum Sanctuary.cz představovat. Kapela rozvířila vody minimal/cold wave v roce 2012 svým debutovým albem a stala se jednou z veličin, strhujících pozornost k těmto žánrům. V Praze se kapela objevila poprvé v roce 2019 (čtěte rozhovor ke koncertu), následoval očekávaný a následně zrušený koncert, aby nakonec o jednu pandemii později kapela ohlásila další tour a s ní i zastávku v Kasárna Karlín.

Sobotní koncert otevírala česko-ukrajinská producentka Dmitrievna. První song podpořený akustickou kytarou (samozřejmě ze smyčky) a až folklórním zpěvem v ruštině (pokud jsem správně slyšel) byl ovšem pouze intrem k celému setu. Hned v následujících minutách bylo jasně slyšet kde je performerka doma - řízná elektronika, výrazně ovlivněná moderním berlínským techno soundem, ovšem nezapomínající na určitou líbívost, kterou jí propůjčují zejména profesionálně zvládnuté vokály Dmitrievny. I přes moderní, nekompromisní zvuk jsem se nemohl ubránit dojmu, že na mě tam někde v pozadí pomrkává devadesátkový eurodance.

Foto: Jan Kuča

To už se na pódiu objevují Ryan a Alison, která se jakoby nesměle staví k mikrofonu a prostor garáží zaplňuje basové intro "Preservation Bias". Následující "Equilibrium" z desky "LP II", které se týká celé aktualní turné, rozhýbala již slušně zaplněný parket. Ostatně zapálený tanec naprosté většiny návštěvníků a reakce na hitovky jako "Redshift", "Solar Flare" nebo kapelu definující "Malarone" daly jasně najevo, že neslyší Linea Aspera poprvé. Jedinou vadou na kráse byl občas nejistý hlasový projev Alison, který ve vyšších polohách kolísal a zřejmě i vinou zvukaře nepříjemně řezal do uší. Tahle drobnost se ovšem zcela ztrácela v sevřenějších hlasových polohách roztančené "Hinterlands" nebo "Detachment", která mi v živém provedení dala vzpomenout na elektronického experimentátora Fad Gadget.

Bohužel Kasárna jsou místem, kde se uplatňuje policejní hodina a proto "Synapse" je song kterým Linea Aspera ukončuje pražskou zastávku. Publikum se však nenechá odradit a potleskem a křikem se domáhá "one more song". Mezi Alison a pořadateli proběhne krátká a bohužel negativní gestikulace, což publikum oceňuje ještě hlasitějším bouřením, které utne samotná Alison: "Fight against capitalism, not against this!"

Foto: Jan Kuča

Konec, návštěva stánku s merchem, kapela před garážemi čile komunikuje s fanoušky a dochází i na obligátní fotky s členy kapely. Z koncertu Linea Aspera jsem nakonec měl pocity, jako když se po těžkém dni vrátím domů a na gramofonu se točí oblíbená deska. Nepřekvapí, potěší a příště si ji určitě pustím zase.

 

Fotogalerie

mohlo by vás také zajímat

Komentáře

super report

Přidat komentář

Zadej správnou odpověď.