Hvězda synthwave pionýra Perturbatora roste. Jak jinak zhodnotit rozdíl obou klubových koncertů, které zde James Kent bez pár dnů dva roky od sebe odehrál. Zatímco v Rock Café ještě bylo vše „domácky“ malé, letos hravě zaplnil výrazně větší pódium Paláce Akropolis. Ale začněme stejně jako v roce 2017, to znamená předskokem Dana Terminuse. Hudební souputník z labelu Blood Music je zmenšenou kopií hlavní hvězdy. A to jak hudebně, tak koncertně. Stejné, analogově elektronické rejstříky, podobné hudební podání. Není divu, že odezva zaplněného klubu byla na předkapelu víc než vstřícná.
Je však už půl deváté, po pauze, kdy si člověk maximálně odskočil na malou, zhasínají světla a show začíná. Konečně se rozsvěcují velké světelné stojany a za nezvykle vypadající bicí soustavu usedá bubeník, kterého si fanoušci užili i na loňském ročníku festivalu Brutal Assault. A nutno uznat, že druhý klubový koncert byl v mnohém jiný. Je to dáno důrazem na novou tvorbu. Vždyť v rámci koncertu James odehrál nejen celé loňské „New Model“ EP, ale i Excess, první ukázku z připravované nové desky s výrazně postpunkovým feelingem. Co to ve výsledku znamená? Skladby, které už nejedou od začátku jako francouzské TGV zběsile napřímo kupředu, ale často jsou rozsekané na několik, často výrazně melodicky i tempově rozdílných částí. Ještě předtím, ale rozparádil různorodé osazenstvo klubu (převažující metaláci, ale vedle nich i běžní hudební fanoušci nebo velmi mladí počítačoví pařani) vybranými kousky z posledních dvou dlouhohrajících desek "Dangerous Days" a "The Uncanny Valley".
Na co jsem si prozatím nezvykl, je prezentování zpívaných skladeb s vokály puštěnými z pásu. Tomu se nevyhnul ani Perturbator, který takto prezentoval kousek Vantablack s vokály kolegů OddZoo. Nakonec výsledek nezněl zas tak strašně a pomalejší rytmus ukázky byl vhodným nadechnutím před finišem koncertu. Závěr vystoupení, především třískladbový přídavek, byl znovu v přímém synthwave hitovém stylu. To už došlo na moshpit, který zasáhl až ke zvukaři a i pár nadšenců si zaplulo na rukách. Jako na správném hardcoreovém mejdanu.
Perturbator se vyvíjí a to je dobře. Už to není ten stydlivý klučík schovávající svůj obličej v kapuci, ale suverénní muzikant, který rád během koncertu zatočí řepou, aby tak připomenul své metalové kořeny. A že nakonec koncert nebyl nakonec onou jednolitou jízdou, jakou jsme prožili před dvěma roky v Rock Café, bylo nakonec dobře. Hodinu a půl dlouhý set utekl jako voda, aniž by člověk pokukoval po hodinkách, kdy to celé skončí. Protože, ruku na srdce, přesně takový pocit jsem měl z prvního klubového vystoupení kapely já.
Tracklist koncertu Perturbator, 9.3.2019 – Palác Akropolis
1. Birth of the New Model
2. Neo Tokyo
3. Future Club
4. She Is Young, She Is Beautiful, She Is Next
5. Corrupted by Design
6. Excess
7. She Moves Like A Knife
8. Diabolus Ex Machina
9. Humans Are Such Easy Prey
10. God Complex
11. Vantablack
12. Tactical Precision Disarray
13. Tainted Empire
Přídavek:
14. Welcome Back
15. Perturbator’s Theme
16. The Cult Of 2112
Za fotografie děkujeme RayeR!! Celý jeho ofotreport najdete ZDE.
Komentáře
Mohu potvrdit,bylo to dobré.Po Laibach v Brně na flédě jsem nemohl minout Perturbator v praze Akropoli.Novinka Excess zabírala velmi silně.Vzpomněl jsem si na Joy Division.Jsem velmizvědav až vydá nové Cd. Souhlasím že James Kent se vyvíjí a posouvá dále.Možná se ho jednou dočkáme v zaplněné o2 Aréně.
Přidat komentář
Vzhledem ke zvýšenému množství spamu je diskuse moderována. Schválení vašeho komentáře může trvat až 48 hodin.