Recenze Messer Chups - Zombie Shopping

Messer Chups - Zombie ShoppingRovně zastřihnuté ofiny, surfové melodie 60. let, lebky, UFO talíře, těreminové roztřesené linky, voodoo praktiky, recese a nadhled a k tomu ještě houf zombie. To všechno vás čeká na předposlední desce „Zombie Shopping“ ruské formace Messer Chups.

Messer Chups – Zombie Shopping
Vydal: Solnze rec. / Starcastic

Už klasické intro, s hlasy křísící mrtvé z hrobu do zombie stavu, dá jasně najevo i zcela nevědoucím, co na osmé řadové desce ruského komba Messer Chups očekávat. Jak už název alba napovídá, znovu se vrhneme do černo-krvavo-bílého světa béčkových horrorů, sci-fi a thrillerů, kde se to jen hemží UFO talíři, šílenými vědci, úchylnými duchovními a nevinnými pannami.

Oleg Gitarkin a Zombie Girl k sobě nově přibrali bubeníka Denise Kasheye a znovu po hlavě skočili do surf rocku 60. let, který má v ruském podání poněkud plakátově morbidnější příchuť. Přehledné instrumentálky se signifikantním kytarovým dvojspřežím, jak z jakéhokoliv Tarantinova trháku, jsou doplněny o všemožné „strašidelné“ samply s ďábelským smíchem zloducha, ječením nevinných objetí apod. Thereminové rozechvělé hvízdání pak dodá už beztak retro písničkách svrchovaně oldschool punc. Zcela hladce do tracklistu zapadla i předělávka Model od Kraftwerk a letitý šlágr Popcorn, se kterým koncem 70. let sklízel úspěch i moogový orchestra Vjačeslava Meščerina.

Pro ty co znají Messer Chups není loňská novinka Zombie Shopping žádným překvapením (snad až na ty živé bicí). Jakákoliv změna by byla brána spíš jako zrada vlastního stylu a cesty. Přesto i poosmé Gitarkinova parta dobře pobaví. Navíc 11. června 2008 Messerchups dostatečně ukázali, jak taková béčkově horrorová show se spoustou zombíků a dalších psychedelických tajemností vypadá. Pro úplnost se sluší doplnit, že vyhlášeným předkrmem na koncertu bylo vystoupení našinců Bad Tones, kteří rozsekali na padrť celý dav nemrtvých během svého setu v rámci afterpárty po prvním pražském Zombie Walku.

70%