Uzavírám reportovou štafetu posledních dnů a připojuji se jedním ještě nevychladlým z druhého ročníku brněnské DDD...
Sepsal: Paesant
Časy, kdy jedinou gotickou aktivitou roku moravské metropole byla proslulá Gothic Party Brno už se naštěstí vytrácí. Se subkulturním šrumcem, který na tamnější scénu přichází s mladší generací se probouzí čím dál tím více i potřeba pravidelnějších setkání - poklábosit, předvést se v novém modelu a v opojení moravskými destiláty drásat taneční parkety chce stále více lidí...Dokonalou příležitostí k naplnění všech potřeb každého party-gotika bylo po půlročním intervalu druhé pokračování brooklynského mejdanu Dead Dolls Disco.
Pokud se postavíme před otázku - čím se lišilo DDD vol.2 od červnového debutu organizátorské čtyřky? - dopracujeme se ve stručnosti k tomuto:
- Dead Dolls se odpíchlo od průměrné Dj party tím, že do programu večera zakomponovalo vystoupení (více či méně) živé formace Beamship . Tím dali organizátoři tušit, že úspěšně útočí na vytvoření festivalovější podoby akce. Tato novinka byla převážnou většinou přítomných přijata kladně.
- Ostych se na hudební parket tentokrát téměř nevešel, proto se to na něm v pozdějších hodinách prakticky stále hemžilo.
- V otázce módního pohledu na akci (neodlučitelná součást každého gotického setkání) se mezi příznivci černo-černých kolekcí rozsvěcí čím dál více neonových modelů trendové cybergoth vlny. Nechybí ale ani několik černých bondage výstřelků, křiklavé barvy ve vlasech, panenky v náručí (snad jako ikony dostávající názvu akce?) a samozřejmě několik domácích návštěvníků klubu v rockově/metalových variacích.
- Netopýrů zářících ve světle UV lamp několikanásobně přibylo. Občas se někomu jaly odpočívat ve vlasech. Pavučiny se svým množstvím nezůstaly pozadu a klub nabbídl dokonale transylvánsko-diskotékovou atmosféru.
- Přibylo návštěvníků z vlakového koridoru Praha - Brno. Celkový počet přítomných oproti minulému roku narostl také - odhady se pohybují až kolem hranice stovky.
- Maskot prvního Dead Dolls DJ Arthur tentokrát neexceloval. Podle všeho se natolik odrovnal už před začátkem akce, že celý večírek prospal v backstagi poté, co ho tam neschopného chůze musela starostlivá organizátorka Dryu odtáhnout.
- Hudební technika byla jedinou vysloveně negativní stránkou akce, protože se ve velké míře rozhodla sabotovat jak vystoupení Beamship, tak následnou DJ party.
Brány, či spíše mříž klubu se prolomila pod náporem (asi dvaceti) přešlapujících návštěvníků s menším zpožděním něco po osmé hodině. Zpoždění se nabralo během mírně stresující zvukové zkoušky Beamship, kterým se tváře dlouho křivily nespokojeností s místním nazvučením. Technika (a patrně i zvukař) Brooklynu patří k těm, kteří nejsou na podobný elektronický nápor zvyklí. I když se pro sound udělalo maximum, výsledek pravda připomínal chrastivé plechovky za svatebním průvodem, ale po nějaké době se i zvukově náročnější posluchač asimiloval. Do deváté hodiny už se s počtem okupantů klubu před otvíračkou prostor začal viditelně zaplňovat a nárůst vydržel v různých vlnách až do nočních hodin.
Dvojice Beamship (M. Pavlík /keyboard, vocal, programming/ a Václavík /vocal/) odstartovala s úspěšným zvládnutím techniky projektoru svůj audiovizuální set a po první skladbě začaly ebmkové beaty lákat k podiu (pouze obrazně, klub jím nedisponuje) přítomné syntetické děvuchy a rozhýbaly jejich blýskající se latexové boky. Zbytek pravděpodobně zaujala (pro někoho možná kontroverzní) projekce s opravdu peprnými ukázkami Hirschbiegelova Pádu Třetí Říše (2004). S "laibašáckou" provokativností před zraky audience vyvstávaly obrazy hajlujících slizounů napasovaných do nacistických uniforem, oběšených kolaborantů nebo roztomile odporných pějících Hitlerových přívrženců z dětských řad. Tyto obrazy byly prokládány rotujícím logem kapely do typického totalitně propagačního vzoru (o vizuály se stará externí spolupracovník kapely "Broukoid"). Otázka ovšem je nakolik dnes ještě posluchače vzrušuje používání nacistické estetiky u electro/industrial kapel...
Myslím, že Beamship zvedali ze židle přítomné spíše v zaujetí příjemnou taneční elektronikou, která ideálně sedla do onoho převažujícího "tanečna" celé párty. O chytlavost se postaralo především používání samplů a celková podobnost se vzorovými kapelami jako Vanessa, FLA nebo Laibach. Zazněl i nový přírůstek v playlistu kapely - cover na skladbu Return legendárních electro-avantgardistů Deine Lakaien. Ačkoliv frontman Václavík disponuje docela slušným vokálním talentem a vcelku si poradil i s vyššími polohami v refrénu, k Veljanovi to bylo stále propastně daleko.
Po Beamshipovské performanci skončila i fixace na projektor - připravované díly seriálu Addams Family ze čtyřiašedesátého kvůli technickým problémům nebyly odpromítány ani na druhém pokračování DDD. Na řadu se tak dostaly kolující drinky a volná zábava, o kterou se postarali především slovenští kolegové za DJským pultem. Jak už padlo na začátku - Dj Arthur se se zlou odpotácel do backstage a žel, v pátek vůbec nevystoupil. I přesto však bylo v klubu téměř při každé skladbě živo (pokud zrovna fungoval alespoň jeden ze stále chrastících a vypadávajících reproduktorů). Do ranních hodin až na jisté pikantosti jasně dominovala tvrdší elektronika, vzpomeňme jména jako Zombie Girl, Welle:Erdball, Funker Vogt, Gothminister či Grendel. Své čestné místo ale dostaly samozřejmě i klubové hitovky od Cure, NIN či Clan of Xymox. S přáním kytarového odklonu došlo na klasické gothicrockové i psychobilly fláky. A nutno poznamenat, že například skladbu "You'll end up looking like Scary bitches" jsem si včetně času před otevřením bran klubu vyslechl dohromady třikrát...
Něco před jednou hodinou ranní už průhledný vodkovitý patok od paní "a co vy jste vlastě zač?" z přilehlé samoobsluhy roztočil klub víc než to doposud dokázala veškerá hudba a přirozená záklopka správného pijana se začala nebezpečně rychle uzavírat. A to ostatní měli před sebou ještě minimálně pořádné čtyři hodiny párty...Whoa!
Organizátoři druhého úspěšného parketového klání Dead Dolls Disco jsou až nebezpečně ve střehu udržet brněnskou scénu při životě a termín třetího pokračování už je oficiálně venku. Tentokrát ovšem nepůjde jen o komorní setkání přátel a zvědavců, ale vše nasvědčuje tomu, že DDD má ambice stát se ve svratecké kotlině druhým velkým tradičním festivalem se zaměřením na gotickou scénu.
Komentáře
Přidat komentář