Sextile, D I I S T
Praha, Café v lese, 13. 2. 2018
Sextile udělali se svojí druhou deskou „Albeit Living“ poměrně velký progres, co se soundu týče a my jsme dostali příležitost omrknout na vlastní oči, jak to čtveřici z Los Angeles hraje naživo. Celá taškařice byla umístěna do vršovického klubu Café v lese a vzhledem k jeho velikosti nebylo žádným překvapením, že bylo během chvíle plno.
Rozehřát pestře složené publikum dostala za úkol táborská parta D I I S T. A dá se říct, že úkol splnila i se svým civilním projevem a poklidnou náladou. Žádná deprese, žádné násilí, žádná zlost, žádná velká gesta. Energické bicí jsou jenom jakýmsi pohonem melancholickému proudění, které dokáže hypnoticky vtáhnout do děje a chlácholit pozorovatele, který se chtě nechtě pohupuje do rytmu.
Jediné s čím mám v jejich případě trochu problém je vokál. Kolikrát jsem měl chuť dvoumetrovému frontmanovi říct „buď trochu chlap“! Chybí mi v něm alespoň trochu života, i když chápu, že je to záměr a k hudbě jakou tihle chlapíci tvoří, se hodí. I tak toho kňourání bylo na můj vkus až až. Na druhou stranu je pravda, že když jsem se na tohle téma po jejich setu bavil s několika lidmi, většině se zpěv zamlouval, takže mi možná jenom nějak nesedl. Přívaly posmutnělých kytarových melodií a harmonií se vrstvily na výraznou basovou linku a k příjemnému naladění stačily i samy o sobě.
Bylo docela vtipné srovnat support a hlavní hvězdu, co se povah týče. Jestliže začátek patřil zamilovanému introvertnímu vysokoškolákovi zosobněmém v D I I S T, přišel čas na příchod zjančeného provokatéra z ulice – Sextile. Vše výmluvně vystihla moje záchodová anabáze s jejich bubenicí Melissou. V Café v lese vedou dveře k pánům i k dámám z jedné a té samé mrňavé chodbičky a otevírají se ven, takže když vyjdete ze záchodu zároveň s paninkou, musíte trošku složitě synchronizovat otevírání dveří, abyste se vůbec dostali ven. Což křehká dáma v křiváku Depeche Mode komentovala mužným hlasem slovy „fuckin´ hell“.
To už však bunda putovala dolů a slečna zaujala svoje místo za bicími, které obsluhovala ve stoje. Zpěvák Brady Keehn přivítal diváctvo frenetickým „oh shiiit“ a vzápětí jeho ansábl spustil neskutečnou melu. Zvuk dostatečně špinavý i nahlas, punková špinavost kam se člověk podíval. Důležitým prvkem dnešních Sextile jsou synťáky, které dodávaly celkovému soundu jistotu a tlak. Brady je navíc opravdický punkáč a na rozdíl od mnoha rádoby zlých hochů, jemu toho bad boye člověk zkrátka věří. Takže sebou šil jako pytel hadů a křičel po lidech, co to šlo.
Po nových kusech se dostalo i na „Flesh“ z debutu „A Thousand Hands“, muzikanti si začali měnit nástroje, což probíhalo i po zbytek koncertu a po počátečním nadšení mi došlo, že když se obsluha synťáků věnuje místo klapkám a čudlíkům kytaře, odhaluje se deficit absence pořádné bicí soupravy. Zvuk potom nebyl tak plný a zničující. Jakkoliv mám osobně první desku raději, živě zněly líp právě novější elektroničtější kusy, které rozpohybovaly malý kotlík. Došlo i na aktuálně k turné vydaný nový singl „Current Affair“, který je čistokrevným tanečním kouskem.
I přes to, že ne všechny kousky vyzněly dokonale jako zhruba první tři, celkově koncert utekl jako voda a i když se jednalo o docela ostrou a umolousanou jednohubku, výsledná chuť po svižném řádění byla sexy. Z mého pohledu mě trochu mrzelo, že nové songy dostávají drtivou většinu prostoru a nedostalo se tak třeba ani na mou nejoblíbenější hitovku „Visions of You“. Nic to však nemění na tom, že se Amíci v Praze předvedli jako suverénní parta, která naznačuje, jak mohli hrát Sex Pistols, kdyby si koupili synťáky.
Přidat komentář
Vzhledem ke zvýšenému množství spamu je diskuse moderována. Schválení vašeho komentáře může trvat až 48 hodin.