Recenze Sjöblom - 6

Johana Sjöbloma možná znáte z řad švédské post-punkové kapely The Exploding Boy. Před pár dny mu vyšla sólová deska a není vůbec k zahození!

Sjöblom - 6
Vydal: Manic Depression Records (29 min)

Někdy se stane, že umělce posedne nutkání vyjádřit se trochu jinak, než u něj bylo dosud zvykem. Posluchačská obec od vaší kapely očekává určitý zavedený zvuk, který může být časem svazující. To se nejspíš přihodilo i Johanovi Sjöblomovi, šéfovi stockholmských post-punkerů The Exploding Boy. Zpěvák a kytarista v jedné osobě se tudíž rozhodl, že nahraje sólovou desku a také tak učinil.

Sjöblom - Oh My Heart

Jak bude debutová deska jeho projektu Sjöblom znít, naznačily už první dva singly. Svižnější hitovka „Oh My Heart“ se vytasila s osmdesátkovým zvukem a Johan příjemně překvapil jistým a zajímavým hlasem, který ostatně táhne celou nahrávku. Kytara proti domovské kapele jen v pozadí dělá křoví a vše důležité obstarávají klávesy, basa a bicí. Baladická „The Choice“ potom naopak zaujala intimní a naléhavou náladou. Akustická kytara, echa, retronáboj, roztomilý akcent zpěváka i gradující refrén mají jakýsi až filmový punc, který funguje i přes poměrně jednoduchou strukturu songů.

Před pár dny konečně vyšla celá deska, která dostala jméno snadné k zapamatování - „6“. Číslovka naznačuje, že Johan svoji sólovku počítá mezi ostatní nahrávky, na kterých se dosud podílel. Recenzi na album „Four“ od The Exploding Boy jste u nás ostatně kdysi mohli zaregistrovat také.  Dvě dosud známé skladby doplnila šestice novinek. Svižnější už je vlastně jen „The Girl“, která asi ne náhodou zvonivou kytarou lehce připomíná domovskou kapelu Joakima Jantheho, který „šestku“ nabubnoval a jinak se paličkami ohání u Principe Valiente. Všechno ostatní si Johan nahrál sám.

Sjöblom - The Choice

Jinak se většina alba odehrává ve středních a pomalých tempech. „Enemies“ vás pohladí akustickou kytarou, soundtrackově znějícími keyboardy a výrazným refrénem. Znovu mě napadá, jak by se tahle hudba skvěle hodila do nějakého filmu s odpovídající atmosférou. „Trains“ zní fatalisticky i díky hammondkám, „Not a Man for You“ je zvláštně zastřeným zvukovým experiementem, jež na mne působí jako syrová a chladná pocta Johnnymu Cashovi a „The Loyal“ připomíná, že Sjöblom umí být studený, melancholický, ale i temný. Nečekejte typickou žánrovku. Dostanete vyznání muzikanta, který si na nic nehraje. Nemá to totiž zapotřebí. Chce jenom vyprávět a činí tak moc příjemně…

Johan Sjöblom - všechno
Joakim Janthe - bicí

1. Enemies