Readership Hostile: Jsme zemí Rozze Williamse

O kultovní kalifornské deathrockové scéně, působení v Mephisto Waltz, Frank The Baptist a dalších, četbě, ironii cestování, Noamovi Chomskym, Christian Death a dalších.


SANCTUARY.CZ: ČAU BENNE, JAK JE?

Benn Ra:
Ahoj, no, není to špatný. Akorát teď jsem celkem vystresovaný vším tím plánováním, detaily k turné a tak.  Teď jsme navíc zjistili, že náš basák je nemocný, tak doufám, že bude zítra schopný odletět do Evropy.

SANCTUARY.CZ: PANEJO, TAK BUDEME DRŽET PALCE!

Benn Ra: Díky, my si držíme oba palce a k tomu ještě i ty na nohou.

SANCTUARY.CZ: TAK SNAD TO KLAPNE A UVIDÍME VÁS V PRAZE. NICMÉNĚ PRO NÁS V ČECHÁCH JSOU READERSHIP HOSTILE POMĚRNĚ NOVÉ JMÉNO, TAKŽE MOHL BYS NA ZAČÁTEK TROCHU PŘEDSTAVIT KAPELU?

Benn Ra: Jasně. Já jsem Benn Ra, možná mne fanoušci temné hudby mohli zaznamenat v projektech jako Diva Destruction, taky jsem byl v Evropě jako koncertní kytarista Mephisto Waltz, pár let jsem hrál s Frank The Baptist a pár dalších kapelách. Adrienne Pearson, naše zpěvačka, byla členkou kapely Radio Vago, která před pár lety jela po Evropě jako předskok s Mars Volta. No a k tomu máme nového bubeníka a basáka. Bryan Yazzie, který, jak doufám, není příliš nemocný, hraje na basu. Bicí obsluhuje Michael Collins. Obě to jsou čerstvé posily, které hrají v kapele od ledna. 

0
Readership Hostile -  Shadows of Pure Delight


SANCTUARY.CZ: JAK JSI UŽ NAZNAČIL, TYS PROŠEL VELKOU HROMADOU KAPEL. CO ALE BYLO NA ZAČÁTKU? CO TĚ VLASTNĚ PŘIMĚLO ZAČÍT DĚLAT HUDBU?

Benn Ra: Víš jak, já už jsem trochu starší chlapík, takže jsem vyrůstal na spoustě temných a takových řekněme teatrálních kapel. Těmi úplně prvními, kteří mne nadchli pro hudbu, byli Kiss. To bylo před hodně dlouhou dobou, ale jak jsem dospíval, potkával jsem další kapely, které ve mně vzbudily touhu stát se muzikantem. Přišlo období Black Sabbath, Celtic Frost, Slayer a dalších metalových kapel, které se objevily v polovině osmdesátých let. Taky jsem se tou dobou ponořil do punku se všemi těmi klasikami jako Sex Pistols, Discharged a tak. Všechny tyhle mne inspirovaly k tomu, abych začal dělat vlastní hudbu. Začalo to ale s The Kiss.

SANCTUARY.CZ: … JE ZAJÍMAVÉ, ŽE KAPEL JSI ZMÍNIL HODNĚ, ALE ANI JEDNU GOTICKOU…

Benn Ra: No já jsem většinu těchhle kapel poslouchal ještě předtím, než jsem vůbec slyšel o nějaké gotice. K ní jsem se dostal vlastně až hodně pozdě, hlavně proto, že jsem s ní vůbec nepřišel do kontaktu. Vždycky mne zajímaly temnější kapely i mezi metalem a punkem.

Měl jsem jednoho kámoše, jehož bratr byl gotik. Dost jsme k nim chodili domů na mejdany a tenhle bratr nám vždycky pouštěl tyhle klasické věci jako Bauhaus, Sisters of Mercy, Christian Death a tak. Netrvalo dlouho a vtáhlo mne to a pokaždé, když jsme tam byli, jsem se vyptával: „A co je tohle za kapelu? A kdo je tohle?“ Hodně mne to zajímalo. Jednou jsem přišel k nim domů a on mi připravil mixtape – to bylo ještě v dobách, kdy to fakt byl mix, který se nahrával na kazetu. Na něm jsem měl všechny kapely, které tou dobou byly aktuální. Vždycky tam byla skladba od jedné kapely. Takže jsem tím pak procházel a vybíral si kapely, co se mi fakt líbily. No a pak jsem si koupil svou první gotickou desku, což byl „Catastrophe Ballet“ od Christian Death. Ta změnila celý můj život.

SANCTUARY.CZ: A KUDY VEDLA CESTA OD TÉHLE DESKY AŽ K TVÉMU PRVNÍMU VĚTŠÍMU PŮSOBIŠTI DIVA DESTRUCTION?

Benn Ra: To bylo někdy koncem roku 1999, kdy jsem odpověděl na inzerát, kterým Debra sháněla lidi do projektu. Sešli jsme se, řekli jsme si, že to bude fungovat, a začali spolu hrát. Bylo to krátce poté, co Diva Destruction vydala první desku. Začali jsme koncertovat kolem Los Angeles, pak přišla smlouva od německého vydavatelství Dark Dimensions, začalo se o nás hodně psát v Evropě a spolu s tím přišla spousta zájmu o kapelu.

Na první turné do Evropy jsme vyjeli někdy kolem roku 2000, bylo to nějakých 6 koncertů po Německu a Anglii. Objevili jsme se i na WGT, kde se zadařilo, takže jsme se ten samý rok vraceli na další turné, další rok znovu a tak to šlo až do roku 2003, kdy jsem se rozhodl odejít.


Diva Destruction – The Broken Ones



SANCTUARY.CZ: PROČ?

Benn Ra: Hlavní důvod byl, že Diva Destruction byl Debřin projekt – psala všechny skladby, dělala veškerou práci, tvořila obaly, byla to prostě její kapela. Sice jsem s ní a pro ni napsal taky nějaké písně, ale byl jsem v podstatě spíš takový nájemný hráč. Takže jsem se po třech letech rozhodl, že chci dělat vlastní projekt.

SANCTUARY.CZ: A FUNGUJE JEŠTĚ DIVA DESTRUCTION? NA INTERNETU TENHLE PROJEKT POSLEDNÍ DOBOU NENÍ MOC AKTIVNÍ…

Benn Ra: Pokud vím, tak s ním Debra aktuálně nic nedělá. Před nějakými dvěma, třemi lety mluvila o nové desce, ale zatím k tomu nedošlo. Ale je fakt, že já s ní poslední dobou nejsem moc v kontaktu. Ona se mezitím vdala, cestuje a tak. Co dělá Diva Destruction, vlastně nevím.

SANCTUARY.CZ: TY SIS TEDY ZALOŽIL HATESEX, VYDAL S NIMI PODAŘENÉ DESKY U DARK DIMENSION A ZASE – DVĚ ALB A ROZPADLI JSTE SE, PROČ?

Benn Ra: Tak my jsme se dali dohromady a měli jsme hned zkraje štěstí – roku 2006 jsme byli pozvaní na WGT a vlastně to byl jediný koncert, který kdy Hatesex odehráli. Já jsem se potom rozhodl přestěhovat do Berlína, takže Hatesex byli trochu stranou. I proto, že v Berlíně jsem potkal Frank The Baptist a začal hrát s nimi, nahrával jsem s nimi na basu desku „The New Colossus“.

K Hatesex jsem se dostal zase až do návratu po Států, kdy jsme natočili další desku, ale upřímně, i když recenze i reakce byly super a všechno bylo fajn, CDčko se bohužel moc dobře neprodávalo. Taky jsme se pokoušeli sehnat nějaké koncerty a dát dohromady turné, ale to taky nevyšlo. Když to řeknu otevřeně, zdálo se, že kapela vlastně moc lidí nezajímá.

I na to WGT jsme se vlastně dostali jen proto, že nějaká jiná kapela na poslední chvíli odpadla. Hodně jsme se snažili vzbudit zájem o projekt, natočit další desku a tak, ale nakonec jsem došel k tomu, že tahle kapela nejspíš došla svého konce. S Krisannou jsme pořád kamarádi, ale prostě nastrkali jsme do kapely spoustu energie a vrátilo se nám jen málo zájmu.


Hatesex –Wanderlust


SANCTUARY.CZ: KROMĚ FRANK THE BAPTIST SES TAKY MIHNUL NA DESKÁCH KAPEL JAKO MEPHISTO WALTZ, PAK TŘEBA SCARLET‘S REMAINS A PODOBNĚ. BYL JSI REGULÉRNÍM ČLENEM TĚCHHLE SPOLKŮ, NEBO JEN HOST NA DESKU?

Benn Ra: Já byl členem Scarlet’s Remains když jejich první kytarista odešel a oni potřebovali někoho na koncerty. Tonyho z téhle kapely znám už spoustu let, takže se mi ozval a já s nimi odehrál prvních pět vystoupení. To ale bylo v té době, kdy jsem se stěhoval do Berlína, takže jsem musel Scarlet’s Remains opustit.

U Mephisto Waltz to bylo jinak – tam jsem působil jako koncertní basák na jednom turné. Barry produkoval první desku Hatesex (a vlastně později i Readership Hostile) a protože jejich tehdejší basák Johan, který hrával i s Christian Death, nemohl na evropské turné, Barry to nabídnul mně. A taky mne nechal nahrát basu do jedné skladby na desce „The New Apostles“, konkrétně to byla předělávka „Kashmir“ od Led Zeppelin.

SANCTUARY.CZ: KDYŽ JSME U TĚCH MEPHISTO WALTZ, JAK DŮLEŽITÁ JE TAHLE KAPELA PRO TU DEATHROCKOVOU SCÉNU ZÁPADNÍHO POBŘEŽÍ? A CO VLASTNĚ AKTUÁLNĚ DĚLAJÍ?

Benn Ra: Mephisto Waltz jsou legenda, asi i proto, že Barry hrál s Christian Death na deskách jako „Atrocities“ a napsal pro ně několik skvělých písní. Pak se trhnul, udělal si Mephisto Waltz a i s nimi natočil několik super desek. V devadesátých letech to byla na americké scéně fakt velká kapela, hráli spoustu velkých koncertů.

Barry je můj dobrý kamarád, ale přesto nevím, co poslední dobou hudebně dělá, protože se odstěhoval z Kalifornie a přesunul do Nevady. Vím, že mluvil o další desce Mephisto Waltz, ale vzhledem k tomu, že si většinou nahrává všechny nástroje sám, tak mne nepotřebuje, abych mi nahrál basu nebo tak něco, čili i proto o tom nevím nic bližšího. Vím, že něco natáčí. On má doma studio, ve kterém zvládne nahrát všechno.

California Deathrock


SANCTUARY.CZ: KDYŽ UŽ JSME U TOHOTO TÉMATU – JAK JE NA TOM VLASTNĚ V SOUČASNOSTI TA KULTOVNÍ KALIFORNSKÁ DEATHROCKOVÁ SCÉNA, KTERÁ RAZANTNĚ OVLIVNILA GOTICKOU SUBKULTURU PO CELÉM SVĚTĚ?

Benn Ra: Já myslím, že se naší scéně daří dobře. Sice tu teď nemáme nějakou jednu hlavní kapelu, která by ve světě způsobila průlom a nesla dál pochodeň deathrocku, ale máme tu spoustu skupin. Samozřejmě Readership Hostile, ale třeba i Fangs on Fur, kteří s úspěchem hráli na WGT, Christ vs. Warhol a jejich velmi dobré desky, pak The Deadfly Ensemble, kteří sice nejsou až tak deathrockoví, ale vycházejí z Cinema Strange, kteří se jednou za čas zase dají dohromady a odehrají nějaký velký koncert. Ale máme i menší kapely ze severu jako Crimson Scarlet, pak jsou tuším z Portlandu Arctic Flowers. Prostě máme tu dobré kapely, i když tu teď nejspíš není nějaké opravdu veliké jméno, které by to táhlo.

SANCTUARY.CZ: MY TU TÝDEN PO VÁS BUDEME MÍT CHRISTIAN DEATH POPRVÉ ZA 22 LET. CO SI MYSLÍŠ O JEJICH SOUČASNÉM FUNGOVÁNÍ?

Benn Ra:
No, upřímně – většině lidí, které znám, hlavně těm z Kalifornie, je současná sestava a tvorba Christian Death fakt úplně jedno. Vím, že když posledně hráli v Los Angeles, vlastně tam moc lidí nepřišlo. Částečně proto, že Kalifornie je země Rozze Williamse a spousta lidí pořád ještě cítí hořkost z celé té záležitosti Rozz vs. Valor. Já se přiznám, že jsem tam nešel a vím o spoustě dalších lidí, kteří se rozhodli zrovna tak. Čili upřímně, tady teď Christian Death v téhle podobě nikoho nezajímají.

SANCTUARY.CZ: JE ZAJÍMAVÉ, ŽE NA TÉ KALIFORNSKÉ DEATHROCKOVÉ SCÉNĚ TEĎ POMĚRNĚ ČASTO DOCHÁZÍ K PROPOJENÍ S ANARCHOPUNKOVOU SCÉNOU. VEZMĚME SI TŘEBA CHRIST VS. WARHOL A DALŠÍ KAPELY… JE TO TAK STEJNĚ I S READERSHIP HOSTILE?

Benn Ra: My to tak nemáme. Já mám sice rád hodně anarchopunkových věcí a crust, ale není to scéna na kterou s Readership Hostile směřujeme. Čili tohle není součástí našeho zvuku ani našich inspirací.

SANCTUARY.CZ: VY JSTE SE NA ZAČÁTKU KARIÉRY PSALI JAKO „THE“ READERSHIP HOSTILE, ALE PAK JSTE TEN URČITÝ ČLEN VYHODILI. PROČ?

Benn Ra: To bylo v dobách původní verze kapely ještě s Tony Havocem ze Scarlet’s Remains a Darlin‘ Grave, která hrávala v All Gone Dead. Tu jsme pojmenovali The Readership Hostile. No a protože se Tony s Darlin‘ odstěhovali z L.A. do San Francisca (tehdy totiž byli manželé), kapela se rozpadla. Myslel jsem, že je po všem.

Po pár letech jsem zase začal psát nějaké skladby a uvažovat o novém projektu. Zavolal jsem Adrianne, jestli by mi je nenazpívala, s čímž souhlasila, a tak jsme se začali bavit o nové kapele, novém jménu a tak. Nicméně došli jsme k tomu, že se nám vlastně líbí některé ty starší skladby The Readership Hostile a baví nás je hrát. Tak jsme se tedy vrátili i k původnímu názvu, který nám ale začal připadat poměrně dlouhý. Takže jsme to „the“ vyhodili částečně kvůli délce a taky, abychom označili novou verzi a nový začátek skupiny.
 

Readership Hostile


SANCTUARY.CZ: SVOJE PRVNÍ EPČKO JSTE VYDALI SAMI, ALE NAKONEC VYŠLO I V EVROPĚ DÍKY LABELU SWISS DARK NIGHTS. JAK K TOMU DOŠLO?

Benn Ra:
Nejsem si úplně jistý, jestli si to pamatuju dobře, ale buď se Valerio, šéf labelu, ozval nám, nebo my jemu. Tak či tak jsme se prostě nějak spojili, a jelikož se mu fakt líbila naše tvorba, nabídnul nám, jestli bychom nechtěli vydat i evropskou verzi EP. Nám se to moc líbilo a on do toho byl taky velmi zapálený, takže jsme se dohodli to udělat.

SANCTUARY.CZ: A MYSLÍŠ, ŽE DÍKY TOMUHLE SPOJENÍ S EVROPOU SEM TEĎ MŮŽETE S READERSHIP HOSTILE VYJET NA TURNÉ?

Benn Ra: Jo, rozhodně to pomohlo. Ale my už od začátku dostali v Evropě celkem pěkný mediální prostor, objevili jsme se v magazínu Orkus, mluvilo se o nás v různých webzinech a tak. Čili nějaké zmínky o kapele se začaly v Evropě objevovat už před touhle spoluprací se Swiss Dark Nights. A většina CDček, která jsme prodali, šla do Evropy.

SANCTUARY.CZ: PROČ JSTE TEDY TO NOVÉ EP NEVYDALI ZASE U SWISS DARK NIGHTS, ALE OPĚT NA VLASTNÍ TRIKO?

Benn Ra:
Těch důvodu bylo víc. Zaprvé jsme původně chtěli udělat dlouhohrající desku, ale pak jsme se vrhli do zařizování toho evropského turné, což sežralo hrozného času. Proto jsme se rozhodli, že místo toho zatím vydáme jen EPčko. Bavili jsme se o tom se Swiss Dark Nights, ale narazili jsme na otázku nákladů. Jeho totiž stojí vydání EPčka úplně stejně jako když vydává plnohodnotné album. Čili když si to EPčko uděláme sami, můžeme ho prodávat levněji a i tak na něm aspoň něco vydělat. Ale aspoň ho budeme po Evropě přes Swiss Dark Nights distribuovat. 

SANCTUARY.CZ: TAKŽE NA TOMHLE LABELU BUDETE VYDÁVAT NEJSPÍŠ AŽ TU DLOUHOHRAJÍCÍ DESKU…

Benn Ra: Jo, je to možné. To regulérní album bychom určitě strašně rádi udělali. Už jen kvůli tomu, že bychom to rádi měli na vinylu…

SANCTUARY.CZ: …NO NA VINYLY JSME SE TAKY CHTĚLI ZEPTAT…

Benn Ra: No, jak jsem říkal, my bychom je fakt rádi, ale vydávat EP na vinylu by vlastně nedávalo moc smysl. Čili desku až s dlouhohrajícím albem.



SANCTUARY.CZ: U JMÉNA KAPELY JEŠTĚ CHVILKU ZŮSTANEME, KONKRÉTNĚ MNE ZAJÍMÁ TO SLOVO „READERSHIP“, COŽ SE DÁ ASI NEJPŘESNĚJI PŘELOŽIT JAKO „ČTENÁŘSTVO/ČTENÁŘSKÁ OBEC“. PROČ HO MÁTE V NÁZVU?

Benn Ra:
Jo to je sranda. On ten název vzniknul náhodou. Těžko se to vysvětluje, protože on v podstatě z ničeho nevychází a vlastně ani nic zvláštního neznamená. Já jsem jenom viděl tyhle dvě slova někde napsaná a líbilo se mi, jak ladí dohromady. My jsme totiž záměrně nechtěli nějaké takové to typické gotické jméno se všemi těmi „Moon“, „Darkness“, „Ghost“ a podobnými slovy. Chtěli jsme něco hůř zařaditelného – může to být gotická kapela, může to být punk, indie, psychedelie – kdo ví. Prostě něco, co by nebylo tak jasně popisné.

SANCTUARY.CZ: AHA… NO ALE TAK KDYŽ JSME UŽ U TOHO ČTENÍ, JAKÉ KNIHY ZMĚNILY TVŮJ ŽIVOT?

Benn Ra:
První kniha, která mi vytane na mysl a která mne hodně ovlivnila, je „Manufacturing Consent“ od Noama Chomskeho. Nevím, jak je tenhle autor známý v Evropě, ale je to intelektuál s velmi kritickým postojem vůči fungování vlády Spojených států. Nejde ale o představitele konspiračních teorií, ale o přednášky o tom, proč se naše úřady v určitých skutečných případech zachovaly zrovna tak, jak se zachovaly. Že to možná není z těch důvodů, které se oficiálně udávají nebo které si lidi myslí. V podstatě analyzuje situaci a pokouší se osvětlit chování americké vlády. Je to tedy o něco složitější, ale snad se z toho v kostce dalo pochopit, o čem ta kniha je. Četl jsem tu knihu na vysoké škole a hodně mi otevřela oči. Čili opravdu zásadní kniha.

Máme ale i moc rád „Boží blud“ od Richarda Dawkinse, což je britský vědec a velmi známý ateista. Napsal v mnoha ohledech průkopnickou knihu o náboženství a jeho nebezpečí, ovšem opět z velmi intelektuálního a vědeckého hlediska. Nejde jen o nějakou přímočarou kritiku.

SANCTUARY.CZ: NOAM CHOMSKY BYL ASI PŘED DVĚMA LETY POPRVÉ V ČR, TAKŽE TUŠÍME, O KOHO JDE. ALE KDYŽ UŽ JSME V TÉ DEBATĚ TAKHLE CELKEM PĚKNĚ HLUBOKO, JAK TY VŮBEC POHLEDEM AMERIČANA Z KALIFORNIE VNÍMÁŠ V SOUČASNOSTI EVROPU? JAK Z HLEDISKA SPOLEČENSKÉHO, TAK HUDEBNÍHO?

Benn Ra: Co se týče té hudby a zejména temné scény, ta je v Evropě mnohem větší než ve Státech. Gotika a deathrock je u nás pořád víceméně underground, nemáme tu žádné velké festivaly jako vy v Evropě. Musíme se spokojit s občasnými menšími akcemi. Celkově to prostě není moc velká scéna.

Třeba pro nás, i když jsme zdejší, by bylo mnohem obtížnější vyjet na turné po Státech než po Evropě. Zaprvé je tahle země tak obrovská a zadruhé tu není moc míst, která by kapele zaplatila dost na to, aby se jim to aspoň trochu zaplatilo. Vždycky je to výzva, takže se spíš dělají menší turné třeba po západním pobřeží, což je v podstatě hlavně Kalifornie. Pokud děláte tenhle druh hudby, je velmi obtížné dělat cokoliv mimo svou domácí oblast. V Evropě hrajeme koncerty v Anglii, Polsku, České republice, v Německu a přesto je to na mnohem menším prostoru, takže se všude snadno dostaneme.

Readership Hostile



SANCTUARY.CZ: TO JE FAKT BIZARNÍ – TAKŽE VÁS VYJDE LÉPE ODJET Z KALIFORNIE NA TURNÉ DO EVROPY NEŽ TŘEBA NA VÝCHODNÍ POBŘEŽÍ VLASTNÍ ZEMĚ?

Benn Ra: Jo, protože tam bychom taky museli letět a letenky by byly tak drahé, že by to promotéři nezaplatili. Tím tedy neříkám, že se nám z té cesty do Evropy letenky zaplatí, ale tady nám místní pomůžou vyřešit ubytování a další náklady, které tedy nemusíme platit sami. Pro nás tedy dává mnohem větší smysl vzít tytéž peníze a odjet do Evropy než se vypravit na východ USA a udělat pár koncertů tam.

SANCTUARY.CZ: JASNĚ, ROZUMÍME, TADY JE V KAŽDÉ ZEMI ASPOŇ NĚJAKÉ GOTICKÉ PODHOUBÍ. A KDYŽ JSME U TOHO, SOUHLASÍŠ S TVRZENÍM, ŽE „ONLY OLD GOTHS ARE REAL“?

Benn Ra:
Ne, myslím, že je tu spousta nových gotiků, kteří jsou opravdoví. Podle mého je slogan starších chlapíků, kteří tím připomínají těm mladším, odkud tahle scéna vzešla a čím může být.

SANCTUARY.CZ: JE FAKT, ŽE TO TAKY NEUŠKODÍ OBČAS PŘIPOMENOUT. NO, VY OPOUŠTÍTE SLUNNÉ L.A., ABYSTE SE JAKO KAPELA POPRVÉ PODÍVALI DO EVROPY, JE TO TAK?

Benn Ra: Jo, jako Readership Hostile tu budeme poprvé. Já jsem tam tedy byl už mnohokrát a žil jsem tam, ale třeba náš basáka bubeník nikdy Evropu nenavštívili.

SANCTUARY.CZ: TAKŽE JSI OBJEL I VŠECHNY TY POLSKA, ČESKÉ REPUBLIKY, MAĎARSKA A TAK?

Benn Ra: Byl jsem v Polsku, v Krakově. Nikdy jsem tam nehrál, ale byl jsem tam. Prahu jsem ale navštívil mockrát, myslím, že pětkrát. Jak jako turista, tak s Frank The Baptist, když jsme hráli na Drop Dead Festivalu. Nebyl jsem zatím v Maďarsku a ještě jsem nehrál v Londýně. Samozřejmě jsem tam byl a i jsem hrál jinde v Anglii, ale v Londýně nikdy. Po Německu jsme toho nahráli hodně snad po celé zemi. Takže pro mne osobně bude opravdovou novinkou snad jen to Maďarsko.

SANCTUARY.CZ: NO VIDA, TAK SE ASPOŇ MÁŠ DO BUDOUCNA NA CO TĚŠIT. A KDYŽ JSME U TOHO – CO BUDE DÁL, PO TURNÉ? CO SE CHYSTÁ U READERSHIP HOSTILE?

Benn Ra:
Až se vrátíme, chceme začít psát nové skladby a dodělávat ty, které jsme zatím odložili kvůli EP. A pak taky co nejdřív začít víc hrát tady u nás v Kalifornii. Zatím jsme se nedostali moc daleko mimo rodné Los Angeles, ale chceme to napravit. Rád bych třeba do San Franciska, Portlandu a Seattlu, klidně ale i dolů do Arizony nebo tak. Ale rádi bychom hráli víc i jinde než v Los Angeles. A taky jsme v kontaktu s jedním pořadatelem v Mexiku, tak to by bylo taky fajn.

SANCTUARY.CZ: TO ZNÍ DOBŘE, TAK TI BUDEME DRŽET PALCE A TĚŠÍME SE BRZY NA VIDĚNOU V PRAZE!

Readership Hostile

mohlo by vás také zajímat