Recenze Readership Hostile - Toll of the Rattle

8. října přivezou do Prahy svoje druhé CD američtí deathrockeři Readership Hostile. Jak se jim povedlo?

Readership Hostile - Toll of the Rattle
vydal: Readership Hostile (28 min)

Debutové EP Readership Hostile jsme u nás kdysi vychválili do nebes. Moment překvapení funguje a i díky tomu měl tenhle kalifornský kvartet při odpichu ze startovních bloků bezstarostný a lehký krok. Potvrdit vydobyté pozice však bývá mnohem složitější a nejedné nadějné kapele došel dech už za první zatáčkou kariéry.

Ani na druhé nahrávce se kapela nepouští do větších akcí a znovu se stopáží vejde do půlhodiny. Kompletně repasován byl motor kapely. Za bicí místo Christiana Izza usedl Michael Collins a basu Paul Rogers předal Bryanovi Yazziemu. Osobitou tvář Readership Hostile však má na svědomí hlavně špinavá deathrocková kytara Benna Ra a vypjatý projev zpěvačky Adrianne Pearson. A tady se naštěstí proti debutu nic nezměnilo.

Jako by se nováčci v sestavě chtěli hned v úvodu „Chemical Embrace“ blýsknout. Basa i bicí jsou proti debutu výraznější a kytara získala trochu punkovější/rockovější zvuk, který ostatní nástroje tolik „neválcuje“. Na první dojem to tedy není takový nářez, jako tomu bylo třeba v „Shadows of Pure Delight“, ale to nic neubírá na nasazení a hned gradace otvíráku je frenetická. Navíc se o zvuk postaral Paul Roessler (45 Grave/Nina Hagen/Screamers) a o master Steven James z Christ vs. Warhol, což je další nemalá záruka kvality.

Pokud si Readership Hostile někdo zamiloval kvůli asociacím se Siouxsie, užije si na novince ještě víc. Adrianne se nerozpakuje ze sebe vypustit jakékoliv emoce – naříká, vzteká se, ječí, dává tomu punkový šmrnc a ten „psychofeel“ ještě zdůrazňuje stylově zkreslený zvuk kytary. Nespěchá se za každou cenu a pogovat se dá vlastně jen u prvního singlu „Oh, Darkness“ a tancovačkové punkovice „Unconscious Favors“.

Jinak převládají střední tempa, která však dávají více prostoru právě silným stránkám amerického kvartetu. Jasnou ukázkou je poslední „Fix It with Glue“. Ta by se mohla využívat k mučení vězňů, kterým hysterické kvílení a řev ženštin nedělají dobře. Za opravdové emoce se však v hudbě platí zlatem a i proto vycházejí i na druhý pokus Readership Hostile ze studia jako vítězové. Nezbývá, než si počkat, jak se jim to nasazení podaří přenést na koncertní pódium. 8. 10. se přesvědčíme na vlastní oči na "sedmičce".

Adrianne Pearson - vocals
Benn Ra - guitar
Bryan Yazzie - bass guitar