Recenze Red Sun Revival - Identities

Red Sun Revival - Identities
Vydal: Echozone, 52 mins

V roce 2011 se z londýnské mlhy vylouplo jméno Red Sun Revival a nemohlo minout žádného fandu klidnější větve gothic rocku. Protože se nejednalo o žádné zelenáče (zpěvák a hlava kapely Rob Leydon nasbíral užitečné zkušenosti v kapele Voices of Masada), začaly se poměrně záhy dít věci. Rob vyprázdnil šuplík a nápady, které nashromáždil v letech 2007 – 2010, se zúročily v debutové album „Running from the Dawn“, které vyšlo v roce 2012. Debut se rozhodně povedl, ale i tak v mých očích zůstal na pozici naděje mající potenciál, které však zatím pořád něco chybí. Že se od Anglánů ještě můžeme dočkat lecčeho, naznačilo EP „Embers“ z minulého roku.

Tenhle kraťas odtáhla zejména klipová hitovka „Mistakes“, která se v lehce pozměněné verzi dostala i na druhou dlouhohrající nahrávku „Identities“, kterou právě mám na pitevním stole. A je potěšitelné, že na ní nijak výrazně nevyčnívá. U poslechu songů z debutu jsem měl pocit, že se už už schyluje k něčemu intenzívnímu, ale vzápětí přišel motiv, který moje nadšení okamžitě zchladil. S potěšením musím říct, že u novinky tomu tak není a s „Identities“ pro mne Red Sun Revival stoupají na ceně. Mezi desíti tracky nenajdete jedinou vatu na vyplnění hluchého místa.

Logo kapely na obalu nového alba je civilnější, ale hudba si i nadále udržuje silně náladovou strukturu, která na vás místy dýchá melancholicky („The Reckoning“, „The Condemned, Pt.1“), ale většinou se vám překvapivě pokouší dát naději. Z téměř celé desky jde jistá poklidná nálada, která mi sedí víc na slunečné odpoledne, než na půlnoční hřbitvní dýchánek. To je sice poněkud v rozporu s gothicrockovou tradicí, leč nijak mi to nevadí a bylo by zbytečné cpát se násilím někam, kde to kapele nesedí.

Red Sun Revival - Identities

Klasické nástrojové obsazení opět účinně obohacují housle Christiny Emery. Ani klávesy nezahálejí a šikovně umocňují každý track nějakým motivem, který graduje, šperkuje, domalovává a podobně. Celkem netradičně se tu posluchač dočká i množství kytarových sól, která však taky nejsou samoúčelná a naopak jen dolaďují vzdušný pocit celkového zvuku alba.

„Identities“ není deskou, která vás prvním poslechem sestřelí a posadí na zadek. Má však v sobě tolik příjemných melodií, zvuků a nálad, že po ní nejspíš znovu rádi sáhnete. Tedy alespoň v mém případě tomu tak je. Typická (tak trochu „mekkojovská“) barva Robova hlasu vás bude provázet křehkými motivy klavíru, oblaky všeobjímajících kláves (které svou silou ostatně taky občas upomínají na odkaz velkých, v téhle podobě však pozitivněji naladěných, Fields of the Nephilim) i poctivým a ryzím gothicrockovým základem, na kterém tvorba Red Sun Revival stojí a padá.

Podle posledních zpráv bude na nejbližších koncertech bubnovat s kapelou Simon Rippin, kterého jste mohli zaregistrovat na stoličkách The Eden House, NFD, Nefilim a Adoration. Nedivím se a věřím, že s novým materiálem bude tahle šňůra stát za to. Myslim, že Red Sun Revival přišli na svou pravou „identitu“ a je na vás, jestli vám bude sympatická. U mne uspěla…

Hodnocení: 75 %

Sestava

Rob Leydon - vocals & programming