Recenze L'Âme Immortelle – Drahtseilakt

Jaká je novinka L'Âme Immortelle?

L'Âme Immortelle - Drahtseilakt
Vydavatel: Trisol (47:33)

Sonja Kraushofer a Thomas Reiner. Máte pocit, že jsou vám ta jména povědomá? Nebude to náhoda. Sonja se kdysi se svým sólovým projektem Persephone představila i v pražském kostele Na prádle, Thomas zase byl aktivní v kapele Siechtum a nyní se vyhřívá na vavřínech popularity s elektronickou mlátičkou Nachtmahr.

Jestli se však tihle dva někdy dostali lidem do povědomí, pak to bylo hlavně díky L'Âme Immortelle. Tohle jméno se začalo na scéně objevovat někdy v roce 1996 a od té doby naskákala do diskografie vídeňáků spousta položek. Ta dosud poslední vyšla po dvouleté pauze a jmenuje se “Drahtseilakt“.

Pokud trochu znáte diskografii L'Âme Immortelle, pak víte, že kapela prošla během svojí existence několika stylovými kotrmelci. Elektronické začátky na sebe plynule naroubovaly kytaru, aby dnes zase dostávaly maximum prostoru. Nečekejte tedy téměř metalové eskapády jako v dobách „Gezeiten“. Dvojice slíbila epický materiál, který naváže na nejlepší tradici tragédií starořecké literatury.

Intro „Erste Schritte“ vskutku působí jako filmový úvod do příběhu, který vás zamáčkne do křesla. Člověk úplně vidí kapky rosy na provaze artistově a tuší velké věci, které teprve přinese zvedající se vítr. Následující desítka tracků se snaží pokračovat v podobných intencích. Zvukově se to docela daří, ale pravdou je, že samotný hudební obsah ve mně nezanechal natolik hluboký emocionální prožitek, v jaký tvůrci nejspíš doufali.

L'Âme Immortelle - Drahtseilakt previews

Ne snad, že by byl špatný. Třeba songy „Komm zu Mir“ či „Warum“ v sobě jisté drama mají, ale síly a energie starší hitovky „5 Jahre“ nedosahují. Stejně tak jsou balady „My Memory“ a „Sehnsucht“ sice funkční, ale jímavosti o pár let starší „Wie Tränen im Regen“ nedosahují. Tradičně si oba pěvci rozdělili svoje party rovným dílem. Sonja ničím nepřekvapuje a drží si svůj standard, ale z Thomase asi nikdy žádný velký zpěvák nebude. Kytary se ke slovu víceméně nedostávají a rytmickou část doplňují čistě elektronické plochy, jejichž atmosféru často dolaďuje klasický klavír.

Jako celek je určitě „chůze po laně“ nadprůměrným dílem od zkušených muzikantů, kteří zkrátka vědí, jak na posluchače. Na rozdíl od oněch antických dramat se však obávám, že si za pár měsíců na jejich představení ani nevzpomenu, i když to žádná „hudební tragédie“ určitě není. Fandové si mohou pořídit i verzi s bonusovými remixy (kompletní seznam songů najdete o něco níž) a samozřejmostí je vymazlený booklet.

Hodnocení: 68 %

Sestava

Sonja Kraushofer