Elektronické legendy NITZER EBB se po dekádě vrací do Prahy

Po Front 242, kteří zkraje roku nadvakrát vyprodali pražský Palác Akropolis, se do stejného města vrací i další klíčové legendy tvrdě elektronické historie, britští Nitzer Ebb.

Jejich zásadní úlohu v dějinách elektronické hudby stvrdili prohlášeními, spoluprácí nebo remixy přední osobnosti elektronické scény napříč žánry. Po obnovení činnosti v loňském roce se Douglas McCarthy s Bonem Harrisem ukáží v pátek 3. dubna v pražském Meetfactory. K prvnímu koncertu po deseti letech (tehdy předskakovali Depeche Mode) a k prvnímu headline klubovému vystoupení po neuvěřitelných 14 letech!

Industriální legenda Nitzer Ebb se dala dohromady v roce 1982 a po pár letech činnosti v undergroundu zaujala minimalistickým, industriálním soundem se silně tanečním vyzněním. Díky tomu zaujali vlivné vydavatelství Mute records, se kterými úzce spolupracovali po dalších deset let. Unikátní sound kapely se brzy stal výrazným vlivem bující chicagské houseové scény. Remixy kapely se staly neoddělitelnou součástí tanečních setů rave párties po celém světě.

 


Nitzer Ebb - Let Your Body Learn

 

Kapela vedle toho začala vydávat alba, která do základní, tvrdě elektronické šablony začaly absorbovat vlivy popu, jazzu, později i kytarové muziky. Vždy ale stála především na uhrančivém vokálu Douglase McCarthyho a koncertech, které strhávaly publikum svou živelností. Není divu, že od roku 1988 úzce spolupracovali například s Depeche Mode, kteří je naposledy vzali s sebou na turné v roce 2010.

Po rozpadu kapely se pánové vrhli na sólové projekty. Bon zaujal především jako studiový spolupracovník řady kapely, například The Smashing Pumpkins, Evanescence, AFI, Avril Lavigne, Bush nebo Marilyna Mansona. Douglas se spojil s Alanem Wilderem z Depeche Mode, aby spolu natočili zajímavý materiál projektu Recoil. Inovativní zvuk přineslo i několik alb, které natočil s temně elektronickým techno producentem Terencem Fixmerem. Přes separátní úspěchy se kapela dala v roce 2005 znovu dohromady, vyprodané koncerty stvrdily skvělou pověst kapely, stejně jako návratové album „Industrial Complex“.

 

Nitzer Ebb - Family Man

 

Třetí návrat kapely pak nastal v loňském roce a historie s frenetickým přijetím jejich stále intenzivních koncertů se opakuje. Zajímavý je i vedlejší projekt Black Line, který do hry přihodil kytaristu Kena Marshalla známého z řady projektů okolo Skinny Puppy a mladého elektronika Cyrusrexe. Máme radost, že se duo, které v současné době na pódiu doplňuje spoluzakladatel kapely, bubeník David Gooday a dlouholetý spolupracovník kapely z 90. let Simon Granger, znovu objeví v Praze. Kapela po letech zve: Join in the Chant!

NITZER EBB (GB) + support
Pátek 3. dubna 2020 od 20:00 hodin
Meetfactory, Ke Sklárně 3213/15, Praha 5
Vstupné: 790,- Kč + poplatky (v síti GoOut.cz)

 

 

   

mohlo by vás také zajímat

Komentáře

Hele, mám trochu připomínku k tomu, že dneska člověk vstup na spoustu koncertů sežene jen u podobných vychcánků jako je gooout.cz, kde mi lístek napálí o 60-70 Kč na poplatcích. Nešlo by s tímhle něco dělat, 10% je nehoráznost. Za co to jako platím? Dost mne naštvalo, že třeba lístky na Front 242 se nedaly koupit přímo v Akropoli. Co vy na to klucí? Ale jinak díky, že děláte další AAA kapelu... : )
V Polsku https://progresja.com/en/events/nitzer-ebb/ stojí vstupenka přes Goout 100 PLN = 610 Kč, v Praze 852 Kč. Tak aby to nebylo jako v případě Einstürzende Neubauten, kde je pražský koncert naprosto nejdražší ze všech, i ve srovnání s Mnichovem nebo Londýnem.
Přijde mi ten názor jako zasraný komunismus. Nevím kde bydlíš ale já kdybych měl ze Smíchova jel do Akropolis pro lístek , tak to mám 2x 24.- za tramvaj ( možná by se to stihlo za 32.-) plus minimálně hodina zabitého času. Takže 60 kaček navíc za ten komfort že nikam nemusím , zaplatím kartou a lístek mám v telefonu který mě ještě upozorní že dnes je koncert je zanedbatelná částka navíc. Myslím že kdyby jsi třeba pracoval v Akropolis za barem a šéf za tebou přišel s tím, že ke své práci budeš navíc prodávat lístky , tak budeš také remcat že je to práce navíc ze které nic nemáš... Takže já miluju GOOUT 😁 Nepřijde mi to jako vychcanost ale služba lidem. Na rozdíl od vychcaných překupníků kteří skupují lístky a pak prodávají za dvojnásobek.
Však Ti tu možnost nikdo nebere. Plno lidí ale žije v nebo jezdí do města :-) a tam těch deset minut věnovaných na koupi vstupenky/-ek smysl má. Nehledě na to, že už se ani neobtěžují rozepsat cenu na skutečnou cenu a poplatek. V Německu jim stačí i 1.50 Euro, nevím proč bych tady měl platit 60 Kč. Ale tak je to tu se vším, předražené je tu prakticky všechno a nikdo se nad tím nezamýšlí. Proto je třeba jim to nenechávat tak lacino.
"Nehledě na to, že už se ani neobtěžují rozepsat cenu na skutečnou cenu a poplatek" A není to jedno? Jsi daňový účetní ? Vidím 450.- tak vím že mě to bude stát +/- 500.- Co víc řešit? A jestli nějaký klub chce mít otevřeno na předprodej celý den a nebo ne, je jeho věc ... Když má, tak si tam lidé zajdou a když ne, tak si to koupí online. Proč to řešíme tady na Sanctuary?
jen bych dodal, že ticketmaster, to jsou králové. tam stála vstupenka 1006,- 900,- vstup a 106,- poplatek zlatej goout

Přidat komentář

Zadej správnou odpověď.