Recenze In Strict Confidence - La Parade Monstrueuse / Mesh - A Perfect Solution

mesh_isc_sNa dvojici aktuálních desek od dark/electro popových In Strict Confidence a britských synthpoperů Mesh se ve dvojité recenzi podíval Pavel Zelinka.

In Strict Confidence - La Parade Monstrueuse

Vydal: Minuswelt

Čtyři roky trvalo Dennisovi Ostermannovi než vyrukoval na veřejnost s novou deskou svého už více než dvě dekády fungujícího projektu In Strict Confidence. Z původně německé EBM dupárny se postupně vyloupl popový projekt, který nezapomíná na tvrďácké kořeny, ale vedle toho ostatní hranice postupně zbořil nebo nenápadně rozmělnil. I díky této podvratné činnosti je letošní novinka "La Parade Monstrueuse" barevnou projížďkou temněji zabarveným popovým územím. A nutno dodat jedním dechem, maximálně hitovým. Na albu nenajdete, krom náladového intra a předposlední "Schwarzes Licht", písničku, která by vás alespoň v refrénu nechytla pořádně za pačesy a neprosmýkala s vámi částí obýváku (nebo jiné místnosti, kde jste se rozhodli si desku vyposlechnout).

Dennis vás čapne hned s prvními vteřinami kompozice, jako u prvního singlu "My Despair", který i má ve středních tempech sílu dechberoucího vyprávění. Vedle toho připravil na album postupně gradující a většinou i zvukově tvrdší položky s akustickými bicími a elektrickou kytarou jako "Silver Bullets" nebo "This Is All", které si člověka nejdříve připraví v nenápadné sloce a nemilosrdně ho odpraví během maximálně chytlavého refrénu. Zapište si to diářů sobotu 8. května - to je termín, kdy se In Strict Confidence představí premiérově v Praze v Prostoru Abaton v rámci X. Electro Prague Festivalu.

Mesh - A Perfect Solution
Vydal: Dependent Rec.

Anglická dvojice Mesh je synthpopový pojem, který neznalého posluchače svádí k odhození do secondhandového koše nekonečné řady následovníků kultovních Depeche Mode. Mark Hockings s Richardem Silverthornem inspiraci staršími a slavnějšími kolegy z Basildonu nepopírají, úspěšně si ale během minulých let vyšlapali svojí vlastní cestičku, která vychází z podobných zdrojů. Mesh se na "A Perfect Solution" poprvé prezentují jako duo a i odchod bývalého parťáka Neila Taylora byl jednou z inspirací, která dala základ desce textově plné rozchodů všeho druhu.

Hudebně překvapí už první singl "Only Better", který je postaven na opravdu hutných kytarových linkách. Jak Mark ale poznamenává, není to, jak by se mohlo na první pohled zdát, žádná zásadní změna. Jen si je kapela díky vyhranosti čím dál jistější v kramflících a studiovou podobu svých písniček přizpůsobila živé prezentaci kapely. Možná i díky této progresi zní Mesh po letech stále svěže. Zatímco tedy velký vzor Depeche Mode na novém albu experimentoval a až na výjimky se vzdálil hitovým včerejškům "Music For The Masses" a spol., bristolská dvojice na "A Perfect Solution" sází jeden hit za druhým. Pokud jste doteď chodili okolo Angličanů obloukem a přitom máte rádi Ladytron nebo Apoptygma Berzerk, pak díky novince už není nad čím přemýšlet.

mMesh - A Perfect Solution