Recenze Carlton Mellick III - Strašidelná vagina

Asi neznám jinou knihu, která by měla schopnost na letmý pohled zaujmout tolik náhodně kolemjdoucích známých a ještě je donutit začíst se a následně prosit o zapůjčení.

Carlton Mellick III - Strašidelná vagina
Vydal: Carcosa (190 stran)

Dřív, než se začnu přehrabovat ve vagině, rád bych se s vámi podělil o radost. Protože sdílená radost je dvojnásobnou radostí. Určitě znáte Milana Žáčka, a pokud si myslíte, že neznáte, stejně ho nejspíš budete znát. Tenhle chlapík toho u nás pro horor udělal strašně moc a mimo jiné přeložil spoustu děsivých příběhů do naší mateřštiny. V čele s Kingem a Lovecraftem. Takže jak říkám, znáte ho - stačí si projít knížky ve vlastní knihovně. A právě Milan Žáček stojí za novým nakladatelstvím Carcosa, které se hodlá specializovat právě na horor, což je v naší domovině věc nevídaná a já mu držím palce, aby mu nadšení vydrželo a aby šly knížky na dračku. Zahájil sbírkou Lovecraftových klasik „Zjevení Cthulhu“ a do nejbližší budoucnosti chystá slibnou povídkovou antologii „Osvícení v temnotě“, v níž nebudou chybět esa jako Stephen King, Clive Barker, Ramsey Campbell, Jack Ketchum či John Ajvide Lindqvist.

Momentálně je však na pořadu dne něco úplně jiného. Carcosa českému čtenáři nehodlá přinášet pouze klasický horor v jeho nejtradičnější podobě. Jasným důkazem je nejčerstvější titul, který je zároveň prvním zářezem do edice Club Bizarre. Carlton Mellick III je zjev. Nejen svým zjevem, ale zejména svým dílem – to je jasné už po prostudování „Strašidelné vaginy“. Ústřední novela je zvláštní. Napsaná hodně úsporným stylem a přitom, nebo právě proto, příjemně zábavná. Nejsilnější zbraní je v tomhle případě nápad. Erotiky si tu užijete asi tolik jako gynekolog v pracovním zápřahu a ženským klínem se tu prochází zejména z praktických důvodů. Přesto je pro mne právě tahle objevitelská část tou zábavnější složkou děje.

Jste zmateni? To máte takhle. Steve se zamiluje do Stacy a všechno je príma do chvíle, než se jeho přítelkyni začnou ozývat z přirození roztodivné zvuky a než dvojici navštíví takříkajíc návštěva ze závaginí. Láska je mocná čarodějka a náš hrdina je po vzoru Hobita nucen podniknout dobrodružnou cestu tam a zase zpátky. Po průchodu do světa „pod drnem“ jsem očekával o něco hutnější atmosféru, ale co chybí na dramatičnu a napětí, to dohánějí bizarní nápady. Uvidíte, kam vás může přivést bezhlavá láska.

Ústřední „Strašidelnou vaginu“ doplňují ještě dvě povídky a nutno říct, že tu zdaleka nejsou jen na vyplnění prostoru. Naopak zábava s dalšími stránkami kulminuje. „Porno v srpnu“ nás vysadí z vrtulníku doprostřed Atlantského oceánu spolu se skupinkou pornoherců, kteří čekají na začátek natáčení nezvyklého filmu pro dospělé. Jenže časem zjistí, že jejich vnímání reality je poněkud pokroucené a Mellick kouzlí s představivostí natolik šikovně, že jeho zvrhlé nápady působí téměř poeticky. Některé obrazy si vyloženě říkají o filmové zpracování. Ještě víc mne pobavil doslov, kde se autor pošklebuje teoretikům, kteří mají neustálou potřebu hledat v každém člověčím prdu nějaký hlubší smysl a význam. Tolik tedy k umění a mellickovskému poselství, které spočívá prostě ve schopnosti bavit sebe a svoje čtenáře.

Opravdová perla však přichází na závěr. Kousek „Fantastické orgie“, to je bez přehánění jedna z nejzábavnějších povídek, jakou jsem kdy četl. V hlavní roli opět NÁPAD. Hrdina (opět z lásky) vyrazí prozkoumat bordel, v němž si jeho návštěvníci řízeně předávají pohlavní nemoci. Ty však zmutovaly a jde spíš o „vylepšení“, než o choroby jak je (někteří) známe. Můžete si tak přišoustnout třeba mluvící přirození, pruhy na kůži či Hello Kitty zorničky. Takhle to zní docela cool, ale znáte lidi. Lidi jsou hovada a když se má dít něco řízeně, většinou se to podělá.

V cestě hlavního hrdiny za vysněným zlepšovákem se tak uděje spousta komických situací. Po výtečné nekorektní scénce s mexickou dračicí Mariou vše spěje do grandiózního finiše, který zhltnete jedním dechem a pokud nechcete být v MHD za blázna, který pláče smíchy u knihy s nápisem „Strašidelná vagina“ na obálce, nechte si ji raději na doma. A klidně hned několikrát. Nebyl jsem si jist, co čekat, ale nakonec se zkrátka jedná o poctivý kus netradiční zábavy, který musí potěšit každého podivína (ano, jsi to i ty). A Milane. „Anální kolík s Jezulátkem“ bych prosil do budoucna přeložit už kvůli názvu! Díky.