Recenze Aeon Sable - Hypaerion

Stále aktuální studiové album essenské goth rockové veličiny vyšlo již před více než rokem pod křídly labelu Solar Lodge. Protože všechno má svůj čas a některé věci zkrátka není dobré uspěchat, přinášíme vám jeho recenzi právě nyní s odstupem, kdy čtyři měsíce po jejich úspěšném vystoupení v pražském klubu MeetFactory stále nemůžeme jejich emocemi nabitou hudbu vyhnat z hlavy.

Aeon Sable - Hypaerion
Vydal: Solar Lodge (52 min)

Tři roky nazpět se tvůrčí dvojici Din-Tah Aeon a Nino Sable podařilo vydat jeden z nejlepších singlů současného gothic rocku "Visions" (recenzi na celé album "Visionaers" čtěte zde). Pojďme se nyní podívat, jak se na tento milník podařilo navázat o dva roky později.

Mocný otvírák “Hypaerion” nenápadně rozvíjí přetemný počátek. Plíživé tóny na dvou minutách doprovodí kytara s tolik charakteristickým zvukem právě pro Aeon Sable. "Hypaerion" je mantrou a zároveň intrem, které neomylně uvádí nejen do samotného alba, ale i do každé živé show bandy z podsoukolí  Zollvereinu.  O poznání lehčí “Elysion” čeří temné vody uvolněně vzletnou atmosférou. Ne nadarmo byla skladba vybrána pro klipovou prezentaci počinu. Pro toho, kdo slyší Aeon Sable poprvé, bude “Elysion” bezpochyb nejoblíbenějším trackem.

Aeon Sable - Elysion

“Laylah” pokračuje zasněným vyznáním s rozverným ústředním riffem. Zatímco skladbě “Garden of Light” dominuje Ninův doomový vokál a navíc na thelémské přikázání "Do what thou wilt shall be the whole of the Law. Love is the law, love under will." které je tu vtělené přímo v textu, slyšíme velice dobře. Můj osobní vrchol alba. V “Of Cats and Mice” vokálně skvěle sekunduje Aeleth Kaven z čarodějné dvojice La Scaltra, což dělá z této skladby asi nejhravější track alba.

I v parném létě mrazivá “White Snow” rozprostírá křídla snové melancholie a pozvolna unáší duši do skrytých koutů nevědomí. Absintový dýchánek v kteroukoliv denní dobu. Závěrečná “Procession” končí tam, kde “Hypaerion” začíná. Magický kruh se uzavírá. Zdánlivě uzavírá. Aeon Sable by nebyli sami sebou, kdyby nepřipravili “překvapení” v podobě skrytého tracku. Táhlá tklivá výpověď o návštěvě nejniternějších dimenzí věští zmizení …

Din i Nino mají pod kůží vpitou pěknou snůšku hudebních žánrů. Což může a nemusí být na první poslech znát. Metalové vlivy v sobě ale naštěstí nikdy nezapřou. Díky tomu je “Hypaerion”  goth rockovou deskou s ostrým doomovým ocasem a natolik výrazným rukopisem, že si ho v současné hudební změti nedokážete s ničím splést. Takový přístup nemusí být po chuti každému, ale kdo má raději živelnou autentičnost než pozlátkovou uhlazenost, pro něj bude “bílé album” exkurzí do tajných světů, které máme všichni dvě stě metrů za barákem, jen jsme se do nich zatím neodvážili vkročit.

01. ... Hypaerion
02. Elysion
03. Laylah