Fajo se vypravil obhlídnout Vargheim, Eat shit and Die! a Tábor Radosti.
Na sobotu 7.5.2016 bola pre fanúšikov nielen industriálnej muziky pripravená druhá časť akcie s názvom Carpe Diem Night, v pražskom klube Buben. Organizátori sľubovali kontrast medzi cyberpunkom a dark ambientom, nie všetko z toho sa napokon uskutočnilo.
Práve zástupca prvého z menovaných štýlov, kapela Neuromancy, zhruba desať dní pred koncertom svoju účasť odriekla, v pozícii predskokanov sa tak predstavili aspoň dvaja z jej pôvodných členov. Prvá polovica setu patrila Orimu a jeho one-man bandu Vargheim, v tej druhej Ori prenechal mikrofón Dirbimu, sám sa chopil gitary a spoločne predstavili projekt Eat Shit and Die!, t.j. electro-industriálny podmaz s "takmer-až-rapom". Tento hudobný blok nás príliš nepresvedčil, každopádne je fajn vedieť, že tuzemský underground ponúka aj takéto zákutia.
Nutno podotknúť, že na dodržiavanie časového plánu organizátori príliš nehľadeli. Tábor Radosti, dlhoočakávaný headliner, to odpálil s takmer 50minútovým meškaním - čo ale nasledovalo potom, stálo za to čakanie! Industrial/dark ambient, kde pódiová show pozostáva z dvoch temniakov v dvoch pároch maskách (prvá verzia à la Sauron, druhá s runami) a videoprojekcie. Nakoľko páni neriešili prakticky žiaden pohyb a sála klubu sa ponorila do takmer úplnej tmy, práve projekcia v strede medzi nimi bola pre divákov priroritou. Depresiu, ba až hrôzu naháňajúce motívy v kombinácii s ich špecificky temnou hudbou prispeli k skľučujúcim momentom a tým pádom intenzívnemu zážitku.
Ten kazilo len kouření poniektorých prítomných fans, čo bolo v malej sále, už i tak zadymenej parou zo stejdžu, takmer až neúnosné. Pritom už Ori z prvej kapely bol z toho zarazený, k divákom na túto tému stručne prehovoril, tí si však kouřili veselo ďalej.
Setlist trval presne hodinu a pozostával z viacerých trackov, odprezentovaných bez pauzy. Aj (a najmä) preto nie je v našich silách určiť, či a ktoré konkrétne skladby toto jihlavské duo zahralo. Koncertnú show TR je celkovo náročné opísať - je potrebné ju absolvovať a prežiť na vlastnej koži. My sme vedeli, do čoho ideme, odchádzali sme zdeptaní a predsa spokojní.
Záverečnej afterparty, ktorú obstarali DJ Ron a DJ Cassiel, sme sa my už nezúčastnili, ohlasy na pokračovanie večera boli však pozitívne a my aj cez určité organizačné nedostatky konštatujeme, že Carpe Diem Night II sa (v prvom rade kvôli TR) oplatilo navštíviť.
Fotky od Absinthia Photography najdete v naší galerii.
Komentáře
Musim tedy reagovat na zmíněné nedostatky organizátora... Od původního začátku 2030 hod se začalo v 21hod hlavně proto, že ještě nebyl zaplněn klub a myslím, že to nikomu nevadilo... Kapely na sebe navazovaly bez pauz, což je důležité a já tedy osobně ještě nikdy nezažila koncert, který by začal přesně podle lineupu s tím ani nikdo nepočítá...
To mi neprijde jako uplne dobrej argument :)
Osobne jsem zazil relativne dost koncertu kdy se jede dle casoveho harmonogramu. V hlubokych 90 letech tomu tak nebylo, avsak zkusenosti z poslednich let jsou, ze sem tam se cas dodrzuje :-) ale asi opravdu u mensich akci to zavisi na zaplnenosti salu...
Já myslím, že argument je to dostačující vzhledem k tomu, že jsem si pronájem klubu zaplatila až do rána a neměla žádný strop ukončení... A hlavně po půl deváté přišlo přes 30 lidi, takže jsem sama usoudila, že začít
ve 21hod bude nejlepší rozhodnutí! Napsat report bez skladeb kapel, zvuku a jen hanit mohla i moje kolegyně z práce a ne lidi co tomu vůbec nerozumí...fajčit se bude nejspíš i na další Carpe Diem Night 17.9.;))Bude to oslava narozenin a bude to skvělý až do rána! Oleee!
Edito nenech se odradit od organizace dalších akcí. Obě Tvoje Carpe Diem Night se povedly a věřím tomu i u té třetí. V klubu bylo sice zahuleno, ale klub velikostí přesně odpovídal tomu, kolik přišlo lidí a i lokace v centru se dost počítá. Prostě jak psal NEPHILIM "..už se to stalo docela standardem, že když se zveřejní nějaká akce, tak lidi okamžitě najdou nějakej důvod, proč na tu danou akci začít předem nadávat a dopředu tak zdůvodnit svou neúčast...většina český komunity už bohužel jen sedí doma a pičuje, že tady je na hovno zvuk, tady je to moc velký, tady je to moc malý, tady hnusný pivo, tady daleko od metra...a když na nic takovýho nepřijdou, tak nás zjebou aspoň po akci, proč to končilo tak pozdě/brzy ...:) "
Pozdější začátek nikomu kolem mě nevadil, stejně všichni chodej spiš pozdějc, teda já určitě, třeba včera na VAC:)) A na divoký devadesátý léta už můžem jen vzpomínat:(
Obecně: důvod mám jediný, to strašný kouření. Nevím proč by se člověk musel po návštěvě koncertu vždý celý vyprat, navíc ty jedy způsobují i další zdravotní problémy.
Funguje to bez problémů všude okolo. V Německu už řadu let, v Bratislavě taky (osobní zkušenost 2x Dark EBM Souls), v Polsku taky (osobní zkušenost Varšava - Progresja, Lodž - malý klub DOM pro stovku lidí). Třeba v Polsku platí zákaz od roku 2011, bavil jsem se s organizátorem koncertu právě v té Lodži. Nakonec jsou za to sami rádi, žádný pokles návštěvnosti nepřišel. Kupodivu se to tam opravdu dodržuje, občas se prý najde nějaký idiot co si zapálí, ale je "usměrněn" zbytkem návštěvníků :-)
Ano, chápu že v ČR to "nejde", ale třeba jednou civilizace dorazí i sem.
Ohledně začátku koncertů, zrovna v té Lodži začal asi o hodinu a půl později (do 3 ráno) a nikdo nic neřešil, ale tam to bylo takové hodně domácí prostředí :-)
Ohledne koureni bezvyhradny souhlas.. Muzeme jen doufat v lepsi zitrky a ze se kazdy zamysli jestli to opravdu bez te cigarety na tu hodku dve nejde
osobně spíš nějak moc nestojim o civilizaci, kde si nebudu moc na svojí oblíbený muzice vodpálit v klidu brčko, ale to jen tak na okraj. začátky neřešte. a kdo si jede život na minuty, ať holt na muziku nechodí.
arogance v praxi :)
Tady je jediná možnost hlasovat nohama, jako u restaurací. Když se spojí návštěva koncertů v zahraničí s prohlídkou města, je to vlastně pěkné cestování :-)
Popravdě se divím, že tady ještě někdo něco dělá a jezdí sem Ačkový kapely, o kterejch jsme si v roce 2002 mohli nechat tak zdát...
Ano, v roce 1994 roce si na třeba Project Pitchfork a Das Ich nikdo ani nestěžoval ;))
Já mám jen pocit, že autor reportu celou akci, až na ten moment s posunutým časem, více méíně pochválil, ne?
To je pravda, mě se jen dotklo,že to byl nedostatek organizátora... Já jsem se tak rozhodla kvůli těm lidem, co dorazili později a bylo jich celkem dost...Dělala jsem to hlavně pro ně,já sama jsem z toho měla jen ten dobrý pocit, třeba někomu udělat radost... ;)
Jasanka, když to takhle píšeš, tak je to jasný jako facka. Jedna nejasná formulace a tolik zlé krve na obou stranách barikády. Přitom vlastně ve skutečnosti o nic nešlo. Učime se spolu správně komunikovat na veřejnosti.
Koureni nekoureni - kdyz se bude kourit, zapalim si, kdyz ne, pujdu ven.
Co me ale uz opravdu sere, je to naduzivani slova "industrial". Panove z TR odvedli vynikajici praci, ale sami dobre vedej, ze to indus neni.
No, co ale chtit dnes od mladejch, ktery vyrustaji v tom, ze napr. NIN jsou industrial...
v U.S. radej styl NIN, nebo treba VAC uplne bezne do skatulky industrial. je to proste mistni pojmenovani.
ma cenu se tim trapit, kdo jak cemu rika, kdyz podstatnej je snad obsah?
"begun the flame war has" Yoda
Přidat komentář
Vzhledem ke zvýšenému množství spamu je diskuse moderována. Schválení vašeho komentáře může trvat až 48 hodin.