Recenze Alien Sex Fiend - Possessed

Začátek nového roku odhaluje resty loňska. Mezi nimi u nás figuruje stále aktuální album britské legendy, která si s ním ovšem taky dala pořádně na čas.

Alien Sex Fiend - Possessed
Vydal: Cherry Red, (59 min)

Vypadalo to, že po podařeném a úspěšném albu „Death Trip“ Alien Sex Fiend navážou rychle další nahrávkou. Nakonec uběhlo dlouhých osm let, které pro kapelu nebyly ani trochu snadné. Na skládání čerstvého materiálu se totiž s velkým nadšením podílel taky kytarista Simon „Doc“ Milton, který u ASF řádil v koncertní sestavě už v letech 1989 – 1992. Jeho dokončení se však nedožil a v září roku 2016 zemřel. Aby toho nebylo málo, v mezičase přežil Nik Fiend nepříjemnou autonehodu a Mrs Fiend přišla o mámu. Nelze se tedy divit, že se první track z dlouho očekávané kolekce jmenuje „Shit´s Coming Down“.

Rytmika jako by parodovala klasiku Queen „We Will Rock You“, jenže místo toho, aby se člověk vyhříval na výsluní úspěchu a exhiboval před rozvášněnými davy na stadionu, budou vám Alien Sex Fiend pod nohy sypat žiletky skřípavých kytarových riffů a na hlavu lít kýble hoven, které vám vybarví život na hnědo. Jestliže minulá deska nabídla hned několik chytlavých momentů, potom vám novinka neulehčí vůbec nic. Fascinující na tom je, že i přes deset minut dlouhá věc „It´s in My Blood“ exceluje energickou rytmikou, která sice není nijak rychlá ani pestrá, ale přesto pulzuje spoustou nahromaděné energie, která probublává výkaly a krví na povrch. Nikův vokál nad vším ční jako bzučení obzvlášť otravného hmyzu, který člověku chvíli nedá pokoj.

Až „Carcass“ vrací do hry výraznější samply, které pomáhají vnést do celkové atmosféry šílenství ještě pořádnou porci temnoty navíc, kterou krájí a trhá hromová kytara. Další stopáží opulentní kousek „Ghost in the Machine“ se však vrací k poklidnějšímu tempu a punkové excesy ustoupí náladě zahuleného baru, v němž člověk může vyplavit všechny svoje deprese do strun zatoulané elektrické kytary. Občas vám do toho cinkne mikrovlnka, ale stejně nebudete mít hlad. „Amnesia“ je už regulérně hororová věc a v troubě se místo večeře ohřál pořádný bubák. „Gotta Get Back“ potom naznačí jedinou rozumnou cestu a v zaplivaném bluesovém klubu vzdorujete strachu otupělí chlastem a chemikáliemi.

Alien Sex Fiend - Shit´s Coming Down (Monster Mix)

„Invisible – The Beyond Mix“ je pro mne jako záchranný maják v bouři osobních tragédií. Zvukově nadlehčený song vypráví přeci jen o něco smířlivější příběh a nechá posluchači čas na vydechnutí. „Neutron“ se potom se svým vybrnkáváním dá téměř označit jako hezký, jemný a hladivý song i když v pozadí stále pulzuje něco výhrůžného. „Bloody Reprisal“ a „Monster Mix“ úvodního tracku vezmou posluchače obloukem zpět do sraček a možná mu připomenou i klip, který uvedl ústřední singl desky mezi fans kapely, která se vynořila před nějakými čtyřiceti lety z hlubin klubu Batcave, aby definovala svůj vlastní nenapodobitelný zvuk.

Nik Fiend, Mrs Fiend a Mat Pod dali aktuální deskou Simonu Miltonovi šanci strašit fans ASF ještě dlouhá léta. Nezapomeňte si s ním dát dostaveníčko i vy a až si na vás život přichystá obzvlášť zapáchající lejna, vzpomeňte si, že v tom nejste sami.

01 Possessed Intro
02 Shit's Coming Down
03 It's In My Blood