Minireport ze Cyber Futurum V

tear_nws_sPřes Goth Rock Over Prague nám malinko zapadla akce Cyber Futurum V, ke které se proto zpětně vracíme prostřednictvím Beowulfova reportu. Středa 6. dubna zakončovala miniturné tří českých „temných“ kapel po třech českých městech. Po Českých Budějovicích a Brnu byla na řadě Praha, konkrétně smíchovský Futurum Music Bar.





První vystupující kapela, budějovičtí gothic popoví Jerusalem, začali hrát dříve než byl uváděný start akce, což je záležitost v českých končinách věru nevídaná :). Z celého vystoupení byl cítit sympatický nadhled a tak jejich set příjemně utíkal. Vedle vlastních skladeb své vystoupení často ozvláštnili předělávkami slavných kapel. Zazněly tedy covery např. Depeche Mode či Sisters Of Mercy. Tvrdým jádrem věrných fans byl vydupán i jeden přídavek.



Jerusalem - Futurum 6. 4. 2011 - natočeno Spirit046


Druhým vystupujícím večera byli brněnští Alvarez Perez. Na ně sice „dav“ lehce prořídl, ale o to více na hudbu reagoval a tak byly k vidění zajímavé taneční kreace, a to zejména v první řadě. Vedle starých skladeb zahráli i pár ukázek z připravované šesté desky a prezentovali nový vizuální prvek svých koncertních show v podobě dvou břišních tanečnic. Každý příznivce Alvarez Perez musel být spokojen.

Jako poslední vystoupili pražští electro rockoví Tear, kteří zde křtili své druhé album „Nuclear Weapons Shop“. To dostal každý návštěvník u vstupu jako dárek. Během koncertu zazněly skladby jak z první desky ("Like A Pig",  "Electronic Age"...) tak samozřejmě i ty z nového alba ("Rush", "Little Girl") a došlo i na nějaké ty covery (např. Kraftwek). Vedla tradičně vysokého nasazení kapely byly k vidění i jejich klasické vizuální doplňky jako baterky či lasery efektně protínající dým, namontované na nástrojích jednotlivých muzikantů. Po křtu desky, jehož se zhostil Kryštof Peterka (Immunology), pokračovalo energii sršící vystoupení dál. Bohužel, limitující časy odjezdů posledních denních spojů se kvapně blížily a tak jsem závěr setu Tear neviděl. Lze ale předpokládat, že si vysokou kvalitu udrželo vystoupení až do konce.

Jako jediný kaz večera je tedy nutné uvést velice nízkou návštěvu (odhadem cca 40(?) lidí), která povedené akci neslušela. Zda to bylo nevhodným termínem, nedostatečnou propagací akce či o české kapely není zájem, je otázkou.

mohlo by vás také zajímat