Ezechiel | 15.11.2008 11:23
Zdroj: Ars Morta Universum, CZ Sanctuary
Příští týden budou mít příznivci industriální autonomie Ars Morta Universum hned dvě příležitosti oblažit své sluchovody. V úterý 18. listopadu 2008 proběhne v plzeňském klubu Pod lampou akce s názvem Industrial Implantation, na které se představí turecký projekt Analog Suicide, slovensko-čeští Einletingszeit, Vladimír Hirsch a projekt k-lxm.
Analog Suicide
Když jediný člen tohoto projektu, Batur Sönmez, zakládal roku 1998 "Atom Music - Atom Media", začal pracovat i na svých experimentálně/industriálně/elektronicko/noisových audiovisuálních projektech. Jedním z nich je i Analog Suicide, kterému vévodí analogová elektronika. Po vydání prvního CD "Alpha" a odehrání několika koncertů v Istanbulu se Analog Suicide objevil i na největším tureckém festivalu elektronické hudby "Phonem". V roce 2005 vyšlo split CD s Kazuya Ishigami a.k.a Daruin z Japonska, a o rok později spatřilo světlo světa i video CD nazvané "Analog Suicide - live istanbul 2006". Téhož roku se Batur vydal i na turné po Japonsku a Rusku, kde se setkal s velkým ohlasem.
Analog Suicide se však dvakrát objevil i v Evropě, nejprve v dubnu 2007 a následně na přelomu listopadu a prosince téhož roku. Stranou ovšem nezůstala ani příprava nového materiálu, což dokazuje nejen song "The blue code waveform" na CD sampleru "Beyond Ignorance And Borders" vydavatelství Syrphe Recs, ale i vydání trojdílného split CD. Baturův track "Seconds of a suicide" se objevil i na kompilaci "13,000.00 MilliSeconds" vydavatelství Ratskin Records, kde se sešlo celkem 215 umělců z celého světa. Závěrem se sluší doplnit, že Batur Sönmez vystupoval s celou řadou známých jmen (Astro, Defektro, nebo James Plotkin (Khanate)) a je pořadatelem festivalu Noiseistanbul.
Analog Suicide (live)
Einleitungszeit
Einleitungszeit patří bezesporu ke zvukově nejextrémnějším seskupením na území bývalého Československa. Za patnáct let existence se stali široce uznávanou klasikou death-industriálního žánru a celosvětově vysoce uznávanou "akvizicí". Jejich alba vyšla u renomovaných vydavatelství Art Konkret, Freak Animal či Recalcitrant Noise, jehož vydání bylo na Slovensku cenzurováno pro "esteticky nepřijatelný" obal. Několik živých vystoupení Einleitungszeit zachycují také videa Ars Morta Universum / Industrial Gallery. Dvojice R-01 (Richard Norg, autor hudby) / M-01 (Martin Jarolím, hlas, aranže) zprostředkovává zvukem a ohněm extatickou bouři, která je metaforou přerodu vědomí lidské bytosti v inteligenci kybernetického tvora. Jen několik málo vteřin tichých ambientních ploch uvolňuje prostor nespoutanému noise, který místy přesahuje zvukově nejzazší japonské nahrávky. Při loňských společných japonských koncertech s performerkou Terezou Georgievovou aka Sangredans se jejich tvorba setkala s nadšenými reakcemi. Společné festivalové vystoupení přinese pro Einleitungszeit typickou pódiovou smršť absorbujícího zvuku a strhujícího expresívního tance.
Vladimír Hirsch
V srpnu 2008 vyšlo u italského vydavatelství Ars Benevola Mater v pořadí třetí album kolekce sólových děl Vladimíra Hirsche Symfonie č.4 "Snímání z kříže" ("Descent From The Cross") skladba pro integrovaný hudební soubor, sbor a sóla, op.67, vytvořená v letech 2001 - 2005. Skladba inspirovaná Dostojevského výkladem stejnojemnného obrazu Hanse Holbeina. Projekt v sobě spojuje vyjadřovací prostředky způsobem, který naplňuje autorovu koncepci integrované hudební formy.
k-lxm
Projekt K-LXM spatřil světlo světa kolem roku 2004, kdy se plzeňský rodák Martin Klimeš rozhodl osamostatnit od své minulosti strávené v klasických kapelách. Zpočátku experimentoval s počítači a digitální elektronikou, později si však našel místo mezi analogovými zvukotvornými prostředky a jeho tvorbu můžeme od té doby směle označit za experimentálně-industriálně-noisovou smršť mírně dochucenou ambientními plochami. Stěžejní osou jeho živých vystoupení je hra v reálném čase, při kterém kontroluje smyčky tvořené údery do nejrůznějších artefaktů, které následně vrství do hlukových stěn zkombinovaných s nejrůznějšími efekty ï abstraktnějšími rytmickými strukturami. V současné době již nepoužívá ani samplery či jiná playbacková zařízení, každý koncert má díky rozličnému zapojení hardware jiný výsledek a žádný set tak nezní stejně. Po vydání několika alb ve vlastní produkci přichází v roce 2008 s death-industriálním CD-R "Time is False" a v současné době je novinkou jeho split-CD s kanadským projektem Moonlit Sun.
Industrial Implantation - Analog Suicide (TR), Einleitungszeit (SK/CZ), Vladimír Hirsch (CZ), k-lxm (CZ)
18. listopadu 2008, 20:00
Plzeň, Pod lampou (Havířská 11)
Vstup: 80 ,- Kč (Předprodej) / 100,- Kč (na místě)
Analog suicide se však objeví i v Praze, neboť o den později vystoupí ve stylových prostorách podzemního protiatomového bunkru Parukářka. Kromě tureckého projektu a k-lmx se v bunkru objeví i dvojice znnámých hostů:
Tábor Radosti
Když se tato mysteriózní dvojice z Jihlavy představila na X. Pražském industriálním festivalu v roce 2004 a o rok později na IV. Wroclavském industriálním festivalu, zazářila jako meteorit. Tajemný zvuk, propracovaná kompozice a působivá pódiová performance s nádhernou vizualizací jasně svědčily o ohromném potenciálu této formace a dlouhé cestě, kterou již urazila.
Za oficiální vznik uskupení Tábor Radosti lze považovat rok 1995. O dva roky později se poprvé TR představuje publiku s pásmem "1984" na industriálním festivalu v Telči. Šlo o pásmo sestavené ze smyček, hraných souběžně z několika upravených tape decků, a deklamaci v industriálně-orwellovském duchu. Během následujících dvou let formace přešla ke koncepčnímu využívání nových hudebních technologií na analogově-digitální bázi. Počátkem roku 2001 vzniká debutové CD Tábor Radosti s uhrančivě strohou kompozicí, texty a vokálním projevem. O dva roky později přichází formace s dalším albem. Jeho název Hávamál - Výroky Vysokého - vyjadřuje obdiv nad zarážející hloubkou původní víry našich předků a předzvěst pádu západní civilizace jako důsledek vykořenění této víry a následného importování nového "Boha pouště" do lidských duší. Tato nahrávka již nese všechny znaky jejich současné tvorby - nádech magie a rituálu, počítačově modulovaný recitativ, plný dávných archetypálních motivů, pestrou paletu náladotvorných ploch protkaných rytmickými sekvencemi.
Netrvalo dlouho a po novém fenoménu na domácí scéně sáhlo vydavatelství Epidemie Records. Vydalo třetí album Lamat, které je pokračováním manifestace víry v neomylnost kosmických cyklů. Magická zvuková teritoria jsou zde oproti předchozím albům propracovanější a neproniknutelnější, vnitřní architektura skladeb je obohacená orchestrálními tématy a pestrobarevnými zvukovými ornamenty. Tábor Radosti dozráli do pozice absolutní domácí dark-elektronické špičky.
Tábor Radosti - Kaz ve vzorz (live)
Anhedonia
Projekt Anhedonia vydávající na slovenském labelu Aliens Production si během svého čtyřletého působení stačil vydobýt uznání nejen u českých milců experimentálně-ambientního IDM, ale i v zahraničí, zejména v Německu. Jako zvláště šťastné se ukázalo spojení hlavního aktéra Dustmana (programming, mix) s Lukášem Shivou, jehož vizualizace otevřely sugestivní hudbě projektu Anhedonia nové rozměry. S respektem se mluví i o debutové desce "Destructive Forces", která zdůrazňuje, že s projektem Anhedonia je třeba počítat nejen v našem malém rybníce, ale i na evropské scéně.
Mission Control - Analog Suicide (TR), Tábor Radosti (CZ), Anhedonia (CZ), k-lxm (CZ)
19. listopadu 2008, 20:00
Praha, Bunkr Parukářka (vrch sv. Kříže)
Vstup: 100,- Kč
Komentáře
Přidat komentář