Industrial Implantation a Mission Control příští týden

Přijďte se podívat na dva alternativně elektronické večery v Praze a Plzni s vystoupením tureckého projektu Analog Suicide


Zdroj: Ars Morta Universum, CZ Sanctuary

Příští týden budou mít příznivci industriální autonomie Ars Morta Universum hned dvě příležitosti oblažit své sluchovody. V úterý 18. listopadu 2008 proběhne v plzeňském klubu Pod lampou akce s názvem Industrial Implantation, na které se představí turecký projekt Analog Suicide, slovensko-čeští Einletingszeit, Vladimír Hirsch a projekt k-lxm.

Analog Suicide

Když jediný člen tohoto projektu, Batur Sönmez, zakládal roku 1998 "Atom Music - Atom Media", začal pracovat i na svých experimentálně/industriálně/elektronicko/noisových audiovisuálních projektech. Jedním z nich je i Analog Suicide, kterému vévodí analogová elektronika. Po vydání prvního CD "Alpha" a odehrání několika koncertů v Istanbulu se Analog Suicide objevil i na největším tureckém festivalu elektronické hudby "Phonem". V roce 2005 vyšlo split CD s Kazuya Ishigami a.k.a Daruin z Japonska, a o rok později spatřilo světlo světa i video CD nazvané "Analog Suicide - live istanbul 2006". Téhož roku se Batur vydal i na turné po Japonsku a Rusku, kde se setkal s velkým ohlasem.

Analog Suicide se však dvakrát objevil i v Evropě, nejprve v dubnu 2007 a následně na přelomu listopadu a prosince téhož roku. Stranou ovšem nezůstala ani příprava nového materiálu, což dokazuje nejen song "The blue code waveform" na CD sampleru "Beyond Ignorance And Borders" vydavatelství Syrphe Recs, ale i vydání trojdílného split CD. Baturův track "Seconds of a suicide" se objevil i na kompilaci "13,000.00 MilliSeconds" vydavatelství Ratskin Records, kde se sešlo celkem 215 umělců z celého světa. Závěrem se sluší doplnit, že Batur Sönmez vystupoval s celou řadou známých jmen (Astro, Defektro, nebo James Plotkin (Khanate)) a je pořadatelem festivalu Noiseistanbul.


Analog Suicide (live)


Einleitungszeit



Einleitungszeit patří bezesporu ke zvukově nejextrémnějším seskupením na území bývalého Československa. Za patnáct let existence se stali široce uznávanou klasikou death-industriálního žánru a celosvětově vysoce uznávanou "akvizicí". Jejich alba vyšla u renomovaných vydavatelství Art Konkret, Freak Animal či Recalcitrant Noise, jehož vydání bylo na Slovensku cenzurováno pro "esteticky nepřijatelný" obal. Několik živých vystoupení Einleitungszeit zachycují také videa Ars Morta Universum / Industrial Gallery. Dvojice R-01 (Richard Norg, autor hudby) / M-01 (Martin Jarolím, hlas, aranže) zprostředkovává zvukem a ohněm extatickou bouři, která je metaforou přerodu vědomí lidské bytosti v inteligenci kybernetického tvora. Jen několik málo vteřin tichých ambientních ploch uvolňuje prostor nespoutanému noise, který místy přesahuje zvukově nejzazší japonské nahrávky. Při loňských společných japonských koncertech s performerkou Terezou Georgievovou aka Sangredans se jejich tvorba setkala s nadšenými reakcemi. Společné festivalové vystoupení přinese pro Einleitungszeit typickou pódiovou smršť absorbujícího zvuku a strhujícího expresívního tance.

Vladimír Hirsch



V srpnu 2008 vyšlo u italského vydavatelství Ars Benevola Mater v pořadí třetí album kolekce sólových děl Vladimíra Hirsche Symfonie č.4 "Snímání z kříže" ("Descent From The Cross") skladba pro integrovaný hudební soubor, sbor a sóla, op.67, vytvořená v letech 2001 - 2005. Skladba inspirovaná Dostojevského výkladem stejnojemnného obrazu Hanse Holbeina. Projekt v sobě spojuje vyjadřovací prostředky způsobem, který naplňuje autorovu koncepci integrované hudební formy.

k-lxm



Projekt K-LXM spatřil světlo světa kolem roku 2004, kdy se plzeňský rodák Martin Klimeš rozhodl osamostatnit od své minulosti strávené v klasických kapelách. Zpočátku experimentoval s počítači a digitální elektronikou, později si však našel místo mezi analogovými zvukotvornými prostředky a jeho tvorbu můžeme od té doby směle označit za experimentálně-industriálně-noisovou smršť mírně dochucenou ambientními plochami. Stěžejní osou jeho živých vystoupení je hra v reálném čase, při kterém kontroluje smyčky tvořené údery do nejrůznějších artefaktů, které následně vrství do hlukových stěn zkombinovaných s nejrůznějšími efekty ï abstraktnějšími rytmickými strukturami. V současné době již nepoužívá ani samplery či jiná playbacková zařízení, každý koncert má díky rozličnému zapojení hardware jiný výsledek a žádný set tak nezní stejně. Po vydání několika alb ve vlastní produkci přichází v roce 2008 s death-industriálním CD-R "Time is False" a v současné době je novinkou jeho split-CD s kanadským projektem Moonlit Sun.

Industrial Implantation - Analog Suicide (TR), Einleitungszeit (SK/CZ), Vladimír Hirsch (CZ), k-lxm (CZ)
18. listopadu 2008, 20:00
Plzeň, Pod lampou (Havířská 11)
Vstup: 80 ,- Kč (Předprodej) / 100,- Kč (na místě)



Analog suicide se však objeví i v Praze, neboť o den později vystoupí ve stylových prostorách podzemního protiatomového bunkru Parukářka. Kromě tureckého projektu a k-lmx se v bunkru objeví i dvojice znnámých hostů:

Tábor Radosti

Když se tato mysteriózní dvojice z Jihlavy představila na X. Pražském industriálním festivalu v roce 2004 a o rok později na IV. Wroclavském industriálním festivalu, zazářila jako meteorit. Tajemný zvuk, propracovaná kompozice a působivá pódiová performance s nádhernou vizualizací jasně svědčily o ohromném potenciálu této formace a dlouhé cestě, kterou již urazila.

Za oficiální vznik uskupení Tábor Radosti lze považovat rok 1995. O dva roky později se poprvé TR představuje publiku s pásmem "1984" na industriálním festivalu v Telči. Šlo o pásmo sestavené ze smyček, hraných souběžně z několika upravených tape decků, a deklamaci v industriálně-orwellovském duchu. Během následujících dvou let formace přešla ke koncepčnímu využívání nových hudebních technologií na analogově-digitální bázi. Počátkem roku 2001 vzniká debutové CD Tábor Radosti s uhrančivě strohou kompozicí, texty a vokálním projevem. O dva roky později přichází formace s dalším albem. Jeho název Hávamál - Výroky Vysokého - vyjadřuje obdiv nad zarážející hloubkou původní víry našich předků a předzvěst pádu západní civilizace jako důsledek vykořenění této víry a následného importování nového "Boha pouště" do lidských duší. Tato nahrávka již nese všechny znaky jejich současné tvorby ­­- nádech magie a rituálu, počítačově modulovaný recitativ, plný dávných archetypálních motivů, pestrou paletu náladotvorných ploch protkaných rytmickými sekvencemi.

Netrvalo dlouho a po novém fenoménu na domácí scéně sáhlo vydavatelství Epidemie Records. Vydalo třetí album Lamat, které je pokračováním manifestace víry v neomylnost kosmických cyklů. Magická zvuková teritoria jsou zde oproti předchozím albům propracovanější a neproniknutelnější, vnitřní architektura skladeb je obohacená orchestrálními tématy a pestrobarevnými zvukovými ornamenty. Tábor Radosti dozráli do pozice absolutní domácí dark-elektronické špičky.


Tábor Radosti - Kaz ve vzorz (live)


Anhedonia



Projekt Anhedonia vydávající na slovenském labelu Aliens Production si během svého čtyřletého působení stačil vydobýt uznání nejen u českých milců experimentálně-ambientního IDM, ale i v zahraničí, zejména v Německu. Jako zvláště šťastné se ukázalo spojení hlavního aktéra Dustmana (programming, mix) s Lukášem Shivou, jehož vizualizace otevřely sugestivní hudbě projektu Anhedonia nové rozměry. S respektem se mluví i o debutové desce "Destructive Forces", která zdůrazňuje, že s projektem Anhedonia je třeba počítat nejen v našem malém rybníce, ale i na evropské scéně.

Mission Control - Analog Suicide (TR), Tábor Radosti (CZ), Anhedonia (CZ), k-lxm (CZ)
19. listopadu 2008, 20:00
Praha, Bunkr Parukářka (vrch sv. Kříže)
Vstup: 100,- Kč

mohlo by vás také zajímat

Komentáře

v parukarce se asi objevim :-) kdo dalsi ?
Já dorazím taktéž, Tábor radosti miluji, když jsem na nich byla poprvé, tak mne uplně "přikovali" k podlaze, a to nejen svou zvláštní vizuální show, ale i velice interesantní hudbou - á vida, hoši, nové otázky se zrodily :-) Veni, vidi, vici :-P ;-)
husty takže aspoň jedna holka tam bude :-) o důvod víc :-)
minimalne dve tam budou ;-)
Byla jsem i ve Skutečnosti, kde byl Astro, zvláštní maník z Japonska, no a je pravda, že holek tam moc nebylo, asi 4, jinak samí pánové :D, po jeho šíleně chytlavě noisovém živáku jsem si zakoupila Cédé, a líbí se mi, navíc mi nevadilo, že za jeho osobou se nic nepromítá, už sledovat mistra Astra stačilo, ty emoce tam byly. Jinak ten Bunkr, zajímavé místo, už jsem měla čest, když tam vystupoval mistr ZE´V. Ten mne také odrovnal, tak ve středu v "úkrytu před světem" naviděnou. ;-)

Přidat komentář

Zadej správnou odpověď.