In Perpetuum již zítra

V dobře známém prostoru Skutečnost proběhne ve středu 1. října 2008 festival zaměřený na žánry industrial a noise

Ars Morta Universum

Nejen příznivcům rezonantních hlukových struktur je určen industrial-noise festival IN PERPETUUM, který s výraznou zahraniční účastí proběhne ve středu 1. října v pražském Prostoru Skutečnost. Na programu je vystoupení japonského noise kamikadze Astro, amerického dua Deathroes, v němž se sešli ex-členové Crash Worship a Sunn O))), a čtyř výrazných zástupců domácí scény.

Astro


ASTRO je název sólového projektu Hiroši Hasegawy, který začínal s improvizacemi založenými na hlasu a bicích nástrojů. V roce 1990 založil C.C.C.C., jež se ve složení Majuko Hino, Ryjuči Nagakubo, Fumijo Kosakaj a Hiroši Hasegawa stali legendou japonské noise music. Od roku 1993 pokračuje Hasegawa v samostatné tvorbě pod názvem ASTRO. V současnosti aktivně vystupuje a nahrává ve spolupráci s řadou jiných umělců. Ve své hudbě používá kromě analogových hudebních syntezátorů (moog, EMS) celou řadu elektronických nástrojů. V tvorbě ASTRO se mísí řada stylů od experimentální elektronické hudby až po psychedelicky zabarvenou noise music. Spolu s Merzbow nebo Hijokaidan patří Hasegawa mezi její přední tvůrce. K jeho odkazu se prostřednictvím své tvorby hlásí mnoho dalších autorů.

Deathroes

DEATHROES se prezentují jako dvoučlenná industriální "superskupina". Zatímco Sixes hrával s démonickými Crash Worship, Gerritt byl součástí sestavy stále oblíbenějších drone konceptualistů Sunn O))). Jejich společnou produkci lze označit jako kontinuální hlukovou stěnu, která nepostrádá abstraktní rozměr a schopnost absorbce. Živá vystoupení DEATHROES nemají podobu audiovizuální prezentace, jak je v posledních letech zvykem, naopak se použitím scénografických prvků vrací k old-school kořenům. Syrová show bude umocněna nepřetržitým útokem dvou stroboskopů.

Einleitungszeit


EINLEITUNGSZEIT jsou zvukově nejintenzivnější česko-slovenskou formací. Během téměř dvaceti let existence se stali široce uznávanou klasikou kyber-death-industriálního žánru a celosvětově vysoce respektovanou akvizicí. Jejich alba vyšla u renomovaných vydavatelství Art Konkret, Freak Animal či Recalcitrant Noise, několik živých vystoupení EINLEITUNGSZEIT zachycují také videa Ars Morta Universum / Industrial Gallery. Poslední tři alba skupiny vyšla samostatných nákladem. Dvojice R-01 (Richard Norg, autor hudby) / M-01 (Martin Jarolím, hlas, aranže) zprostředkovává zvukem a ohněm extatickou bouři, která je metaforou přerodu vědomí lidské bytosti v inteligenci kybernetického tvora. Jen několik vteřin tichých ambientních ploch obvykle uvolňuje prostor nespoutanému noise, který místy přesahuje zvukově nejzazší nahrávky známé z japonské scény. Při vystoupeních spolupracují s performerkou Terezou Georgievovou aka Sangredans, která je svým expresivním tancem atavistickým protipólem k odlidštěné metalurgické produkci souboru.

Seismic Wave Factory


SEISMIC WAVE FACTORY je jednočlenným projektem RH, aktivního tvůrce, který pod hlavičkou SWF vydal přes deset alb pohybujících se na pomezí noise, temně industriálního ambientu, nekompromisního techna a power electronics. Většinu z nich zveřejnil na vlastní značce All People to Recycle, některé starší nahrávky na německém labelu Membrum Debile Propaganda. Jeho produkce získává stále větší ohlas v kruzích japonských vyznavačů industrialu a noise. Významná je i vizuální tvorba SWF, která ve svých úlomcích a střepech připomíná surreálně-apokalyptickou obrazotvornost W.S. Burroughse či Kenji Siratoriho. Tu nejlépe dokumentuje DVD Sundiver vydané v roce 2006 na domácí značce Industrial Gallery. V rychlých střizích je psychoaktivní látka SWF strhující náhlými obrazovými explozemi a stěnou neúprosně drtivé rytmiky a noise.

Birds Build Nests Underground


BIRDS BUILD NESTS UNDERGROUND sice používají soustavu gramofonů, neprovozují však tradiční DJing tanečních parties. Otáčením preparovaných vinylových desek zkoumá pražská dvojice Petr Ferenc a Michal Brunclík již pátým rokem "hudbu pod hudbou" - do nového kontextu zasazené krátké útržky zvuků, které díky zvýraznění repeticí a vrstvení získávají zcela odlišnou kvalitu i roli ve výsledném tvaru. S kořeny v post-industriální hudbě vystihují stylovou podobu BBNU alespoň částečně termíny minimalismus a psychedelie. Na podzim 2007 vyšlo vlastním nákladem LP Night Night, které v březnu 2008 získalo cenu Anděl Allianz v kategorii Alternativní a nezávislá scéna.

Opening Performance Orchestra


OPENING PERFORMANCE ORCHESTRA je sedmičlenná formace veřejně působící od roku 2006. Při svých vystoupeních prezentují v duchu tzv. fraction music dlouhé minimalistické skladby, tvořící masivní hlukovou stěnu. Součástí konceptuálního hudební projevu je abstraktní videoprojekce. Výstižným krédem pro tvorbu OPO, která myšlenkově navazuje na japonskou noise music, je "no melody - no rhythm - no harmony".

In Perpetuum - Astro (JP), Deathroes (US), Einleitungszeit (SK/CZ), Seismic Wave Factory (CZ), Birds Build Nests Underground (CZ), Opening Performance Orchestra (CZ)
1. řijna 2008 (19:30
Praha, Prostor Skutečnost (Francouzská 240/76)
Vstup: 170,- Kč

Klikněte pro zvětšení

mohlo by vás také zajímat

Komentáře

TO si nenechám ujít, moc se těším. Tyhle akce jsou potřeba minimálně 1 za týden : )))) ale zas tak "rich" nejsem :-( - Jinak dneska jsou ve Vagonu - Psí vojáci - na tyto podivíny se také moc těším ;-)

Chtel jsem konecne videt Einleitungszeit, protoze to muze bejt fakt zazitek a Birds jsou taky vynikajici..ale uz jsem se vyradil vcera a dalsi kocovinovy vstavani ve vsedni den si necham ujit a mozna i neco usetrim...vubec tech dobrejch akci ted bude tolik az me to paradoxne netesi

[2] Tak se neožírej a kocovina Tě nepotká :D , já taky nebudu pít, nepotřebuji "strejčka alíka", abych se bavila, jdu za hudbou, ne se tam opít.

Einleitungszeit jsem sice nějak minul, ale všichni ostatní předvedli dosti zajímavá vystoupení, z Astra mi bude pískat v uchu ještě pár dní a Prostor Společnost a jeho atmosféra... nádhera, to místo jsem si hned zamiloval. Plus rozmluva s několika velmi zajímavými lidmi a k tomu balení fešných německých gymnazistek z hotelu nahoře jako bonus... prostě výborně strávený večer :-)

no to byl teda masaker :-D :-D :-D
souhlas , Skutečnost je luxusní prostor se suprovou dostupností, taky na něj od tý doby pořád myslím :-)
Akorát hudebně jsem si asi seděla na uších.. ale bylo to asi tím že krom jedné kapely jsem všechny ostatní neznala a neměla naposlouchané.
Přiznám dobrovolně bez mučení že víc než první tři ,,kapelky ,, jsem nevydržela :-( :-D :-D .

Přidat komentář

Vzhledem ke zvýšenému množství spamu je diskuse moderována. Schválení vašeho komentáře může trvat až 48 hodin.


Zadej správnou odpověď.
randomnessec13