Recenze: Daniel J. Volpe - Billy Silver

Jste připraveni na jeden z nejextrémnějších příběhů, jaké jste kdy četli? Tahle pikantní jednohubka vám dozajista orosí čelo a možná vám i zaskočí...

Daniel J. Volpe - Billy Silver
Vydal: Golden Dog, (108 stran)

Jsou knížky, které matou tělem. Když nakladatelství Golden Dog vydávalo „Utrpení těla“ Monicy J. O’Rourke, bylo dopředu jasné, že půjde o extrémní nářez a člověk od přečtení anotace věděl, do čeho jde. „Billy Silver“ Daniela J. Volpeho je v tomhle jiný a tak trochu mlží. Obálka prozrazuje, že v příběhu půjde o kérku, ale nemůžu říct, že jsem dopředu čekal takový masox. Tohle Zrnko temnoty je dozajista největším masakrem v prozatímní nabídce téhle novelové řady.

Billy je feťák. Žádný příležitostný uživatel omamných látek či víkendový tanečník. Billy je poctivý feťák se vším všudy a podle toho taky vypadá jeho osobní život, který se točí hlavně kolem… však víte čeho. Silver fetuje se svým děvčetem Jeannie, ale nedá se říct, že by pro něj byl tenhle vztah důležitější než matroš. Billy nejde pro facku daleko a rodinný život není doménou ani jednoho z páru. Billy hraje v metalové kapele Shit Fist, ale jeho eskapády spoluhráčům příliš nevoní.

Život Billyho se v klasické spirále řítí do řiti a sledovat jej budete schopni pouze v případě, že máte silný žaludek. Snad každá ze zhruba stovky stránek je umazaná od krve, od mrdky, od hoven nebo od chcanek. Postupně se podělá všechno, co se podělat může. Když je nejhůř, narazí Billy na podivný tetovací salón a nechá si udělat kérku, která má na svého majitele vlastní specifické nároky.

Už vám asi došlo, že nejde o filozofický román plný metafor a hlubokých myšlenek. Jde o fortelnou a přímočarou jízdu, která je však po čertech chytlavá a musím se přiznat, že jsem se zvrhle těšil na každou další stránku. Konec možná zbytečně spěchá, ale určitě je to lepší, než kdyby měl příběhu v závěru spadnout řetěz. To se tedy neděje ani náhodou.

„Billy Silver“ je jedno z nejextrémnějších děl, které dosud Golden Dog vydal a je jen na vás si říct, jestli máte na něco takového chuť. Já vám můžu zaručit, že nejde o dílo, které by bylo násilné samoúčelně a jehož jediná ambice by byla šokovat a znechutit za každou cenu. Volpe je uvěřitelný, zábavný, civilní a povedlo se mu šikovně začlenit i hororový prvek. Nicméně život Billyho Silvera je hororem sám o sobě. Parádní a sakra pikantní jednohubka!